اختتامیه جشنواره شعر استانی دفاع مقدس در زرین دشت برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در ابتدای مراسم اختتامیه جشنواره شعر استانی دفاع مقدس با عنوان لاله های خونین حجت الاسلام غلامرضا دروند پور  امام جمعه زرین دشت در سخنانی بر لزوم توجه ویژه به ادبیات پایداری تاکید کرد و گفت: امروز هر چند از لحاظ زمان از دفاع مقدس فاصله گرفته ایم اما وظیفه داریم از لحاظ فرهنگ و معرفت به آنها نزدیک شویم.

او  یکی از راههای ترویج فرهنگ شهید و شهادت را استفاده از ادبیات شعر دانست و بیان کرد: گاهی یک مصرع از شعر می‌تواند اهداف یک سخنرانی یک ساعت را به خوبی اجرایی کند.

دروند پور تصریح کرد:  برندگی و دلنشین بودن شعر شاعران می‌تواند دو عنصر مهمی برای نشان دادن اقتدار و افتخار رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس باشد.

امام جمعه زرین دشت به  توطئه دشمنان برای تحریف ارزش های دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: پادزهر حرکت دشمن در حوزه ارزشهای دفاع و مقدس خلق آثار پرمغز نویسندگان و هنرمندانی است که بتوانند شجاعت را در اشعار و نوشتار خود استوار کنند.

سرهنگ سجاد راحت طلب فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زرین دشت نیز با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از هنرنمایی شاعران استان فارس در خلق آثار خود در حوزه ادبیات پایداری و ارسال آن به نخستین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس به میزبانی دادگستری شهرستان زرین دشت افزود: اگر در دفاع مقدس خسارات جانی و مالی زیادی بر ما وارد شد اما موهبت‌های زیادی اعم از اقتدار، عزت، امنیت در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی و نظامی در عرصه داخلی و بین المللی به دنبال داشته است.

او اضافه کرد: اولین ویژگی دفاع مقدس دفاعی بودن کشور ما بوده که نشان می‌دهد جمهوری اسلامی هیچ گاه آغاز کننده جنگ نبوده است.

راحت طلب دومین ویژگی هشت سال دفاع مقدس را روحیه خود باوری، ایمان و معنویت رزمندگان و توسل آنان به خداوند دانست که منجر به پیروری آنان شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زرین دشت تاکید کرد: اولین ویژگی دفاع مقدس دفاعی بودن کشور ما بوده که نشان می‌دهد جمهوری اسلامی هیچ گاه آغاز کننده جنگ نبوده است.

او  دومین ویژگی هشت سال دفاع مقدس را روحیه خود باوری، ایمان و معنویت رزمندگان و توسل آنان به خداوند برشمرد که منجر به پیروری آنان شد.

همچنین محمد امین انصاری رئیس دادگستری زرین دشت به ارسال ۷۰ اثر در حوزه شعر پایداری به دبیر خانه جشنواره استانی شعر دفاع مقدس به میزبانی دادگستری این شهرستان اشاره کرد و گفت: در این جشنواره ۳۳ شاعر از سراسر استان فارس آثار خود را به دبیر خانه این جشنواره ارسال کردند.

او بیان کرد: از بین آثار ارسالی ۳ اثر برگزیده به ترتیب مقام از شهرستانهای مهر، زرین دشت و شیراز حائز مقام برتر شدند.

در  پایان این مراسم از عاطفه مدنی پور از شهرستان مهر مقام نخست، فاضل رفیعی غیاثی مقام دوم و سمیه توجی از شهرستان شیراز و تنی چند از شاعران دیگر نیز تجلیل شد.

این جشنواره به میزبانی دادگستری زرین دشت و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرین دشت برگزار شد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.