فلاحی گفت: با توجه به اینکه به فصل تدوین بودجه نزدیک می شویم، برنامه هایی را برای بودجه استان های محروم در نظر گرفته ایم.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سارا فلاحی، نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از دغدغه‌های ما در استان ایلام جذب سرمایه گذار خصوصی است. با توجه به تحریم‌ها بهترین راهکار برای عبور از مشکلات جذب سرمایه گذاری خارجی است.

او ادامه داد: وقتی سرمایه گذار خارجی با اطمینان خاطر وارد استان‌های محروم می‌شود، به دلیل عدم وجود اطلس سرمایه گذاری در کشور سردرگم می‌شود و نمی داند که مذاکرات خود را در استان با چه کسی انجام دهد و به طور کلی نگاه بدی به سرمایه گذار خرجی در این استان‌ها وجود دارد. یک سری از این موانع ساختاری است و باید فکر اساسی برای حل آن‌ها بشود.

او ادامه داد: با توجه به اینکه به فصل بودجه نزدیک می شویم، قطعا در مجلس برنامه هایی داریم که نه تنها در استان ایلام بلکه در تمام استان‌های محروم، برنامه‌هایی وجود دارد و قبل از اینکه لایحه دولت به مجلس وارد شود ما بررسی می کنیم با نمایندگان دولت که با شناخت بیشتر و نظرات دقیق تر و کارشناسی‌تر جلو برویم.

نماینده مردم ایلام گفت: سند آمایش ایلام در سال ۹۷ در شورای برنامه ریزی مصوب شده است و خیلی قدمت ندارد.  پروژه‌های توسعه‌ای که داشتیم قبل از این سند آمایش در شکل نادرستی جانمایی شدند که به این جانمایی هم ایراداتی وارد است.

فلاحی در پایان گفت: از این به بعد پروژه جدیدی که در استان ایلام معرفی می‌شود، پروژه مبتنی بر توسعه است و باید نگاهمان یک نگاه متوازن و یک توزیع متوازن در منابع باشد. خیلی از پروژه‌هایی که قبل از این انجام شده است خصوصا در حوزه کشاورزی باعث تعطیلی و خسارت زیادی شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایلام ، سند آمایش ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار