رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: ۱۰۴ فقره پرونده شکایت مردمی از واحد‌های صنفی متخلف در این شهرستان گزارش و به ثبت رسید.

محمد جهین رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  اظهار کرد: ۳۲۱ مورد شکایت از واحد‌های مختلف صنفی از طریق شماره تلفن ۱۲۴ و تلفن ثابت ۴۲۲۲۹۹۷۴ این شهرستان توسط شهروندان گزارش شده که در این زمینه ۱۰۴ فقره پرونده تنظیم و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

جهین افزود: بعد از ثبت شکایت در این سامانه، ظرف مدت ۷۲ ساعت رسیدگی به این شکایت انجام و نتیجه به مشترک شاکی ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: پرونده تخلف‌های صنفی پس از تنظیم به تعزیرات حکومتی ارسال و در صورت استمرار تخلف با همکاری مراجع دیگر اقدام به پلمب این واحد‌ها می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه طرح بازرسی از اصناف همه روزه در ۲ شیفت کاری اجرا می‌شود، اذعان کرد: در طرح تشدید نظارت بر بازار با توجه به شرایط کرونایی گروه‌های نظارتی از مناطق مختلف شهر، عملیات بازرسی و نظارت موارد بهداشتی، نحوه خرید و فروش و قیمت گذاری را پایش و با متخلفان برخورد می‌کنند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد تصریح کرد: مردم تخلفات اقتصادی شامل گران فروشی، کم فروشی، تقلب، درج نکردن قیمت، عرضه خارج از شبکه و فروش اجباری را از طریق تلفن ۱۲۴ یا به صورت حضوری به بازرسان این اداره اطلاع دهند تا در سریعترین زمان ممکن به گزارش آنان رسیدگی شود.

شهرستان ۲۴۱ هزار نفری مهاباد دارای ۶ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی است؛ اصناف بزرگترین بخش اقتصادی این شهرستان را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.