به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، زهرا ابراهیمی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان در نشست با مسوول امور استانهای بنیاد ملی تعاون و توسعه کارآفرینی زنان ایران، نماینده موسسه محسنین و فعالان حوزهی اقتصادی اظهارداشت: دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان برای فراهم ساختن زمینههای توسعه بازارسازی و اتصال بازارهای محلی به بازارهای ملی و بینالمللی فعالیتهای هدفمندی را سازماندهی کرده است.
وی بر اهمیت مسألهی مهارت آموزی، تولید تقاضا محور و گسترش فرهنگ کارآفرین نوین تاکید کرد و افزود: موسسات خیریه و انجمنهای مردم نهاد با توجه به نفوذی که در جامعه داشته و ظرفیتهای اجتماعی را می شناسند میتوانند موجب تغییر نگاهها به فرهنگ کار شده و کارآفرینی نوین را به عنوان یک ضرورت در میان شهروندان تبیین کنند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بازارسازی برای فروش محصولات زنان صاحب کسب و کار باید براساس نیاز روز و مطابق با خواسته مخاطبان باشد گفت: نگاه زیربنایی و توسعهای به این مسأله از جمله برنامههای در حال انجام دفتر بانوان استانداری است و در این زمینه با تعامل ویژه بخش خصوصی و خیران و انجمنهای مردم نهاد میتوان گامهای مفید و اثربخشی برداشت.
لازم به ذکر است در ادامهی نشست نیز به دیگر ابعاد «چالشهای پیشروی اشتغال و کارآفرینی زنان» پرداخته و مقرر شد برنامههای آموزشی و توانمندسازی برای جوامع مخاطب در سطح استان برگزار شود.
انتهای پیام/ع