ابراهیمی گفت: تعامل و هم‌پوشانی دستگاه‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی پیش روی خانواده‌های ساکن در سکونتگاه های غیررسمی می‌تواند ناهنجاری‌های منطقه را کاهش داده و توسعه پایدار را فراهم کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، زهرا ابراهیمی مدیرکل امور بانوان سیستان و بلوچستان همراه غلامعلی صمصامی مدیر صندوق کارآفرینی امید در سیستان و بلوچستان و مدیرعامل دفتر تسهیلگری محدوده شریعتی شمالی که نمایندگی سمن ها در شورای توسعه استان را بر عهده دارد، ضمن بازدید از پهنای شمالی زاهدان و بررسی وضعیت خانواده های ساکن در سکونتگاه های غیررسمی اظهارداشت: تعامل با صندوق کارآفرینی باعث ارائه تسهیلات مناسب برای کسب و کارهای خرد در این مناطق شده است.

وی با تاکید بر اهمیت مشارکت آگاهانه سمن ها برای توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی گفت: الگوی ارائه شده برای ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی زمانی می تواند کارآمد باشد که پیوست های اجتماعی طرح ها با جدیت مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به نهضتی که برای مهارت آموزی در پهنای شمالی راه اندازی شده، افزود: آموزش کسب و کارهای نوین و برگزاری کارگاه های آموزشی به ویژه در حوزه توسعه فردی و شیوه های بازارسازی منجر به تقویت مسوولیت پذیری و پرورش جامعه محلی می شود و سمن ها در این زمینه نقش مهمی را ایفا می کنند.

وی در این بازدید علاوه بر بررسی وضعیت زنان ساکن در پهنای شمالی زاهدان، از کارگاه های قالیبافی و سوزندوزی و پرورش مرغ که توسط انجمن بانوان شمس مدیریت می شود نیز بازدید و برنامه ریزی برای تامین منابع مالی مورد نیاز جهت توسعه کسب و کار آنها با همکاری دفتر و صندوق کار آفرینی امید، انجام داد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار