همایش شعر لاله های سرخ سرزمین من به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس برگزارشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، منوچهر افضلی دبیر همایش شعر لاله‌های سرخ سرزمین من که در سالن شهید حجت موسسه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد گفت:همایش شعر لاله‌های سرخ سرزمین من به مناسبت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس به یاد حماسه آفرینان ۸ سال دفاع مقدس برگزارشده است.

اوافزود:در این همایش استانی شاعران اشعار خود را در موضوع پایداری و دفاع مقدس قرائت میکنند و حدود ۲۲ اثر برگزیده شده اند که به وسیله ۲۲ شاعر قرائت شد.

افضلی اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش کشف استعداد‌های شاعران مخصوصاً شاعران آیینی و ترغیب و تشویق آن‌ها در جهت شکوفا شدن استعدادهایشان است.


محمد رضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کرمان نیز در این همایش گفت: هر آنچه که ما داریم در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی زیرساخت‌های اصلی آن در هشت سال دفاع مقدس شکل گرفت و اگر ما بتوانیم این رشادت‌ها و این هم حماسه آفرینی‌ها رادر بین جامعه و در بین جوانان نخبه ترویج دهیم قطعاً بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد.

اوافزود: ما اگر بتوانیم فرهنگ حاکم بر هشت سال دفاع مقدس را در جامعه ساری و جاری کنیم با همه ابزار‌هایی که در اختیار داریم قطعاً توانسته ایم شاید دین اندکی را ادا کنیم در مقابل اتفاقات بزرگی که در آن ایام اتفاق افتاده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کرمان بیان داشت: بسیار کسانی که در این عرصه گام نهادند و تلاش کردند با قلم خودشان و فکر و اندیشه خودشان فرهنگ دفاع مقدس را در این سال‌ها جاری و ساری کردندو در ایام دفاع مقدس شعرا و ادبا و نقش مهم و موثری داشتندشاعران ما به طور کلی درحوزه انقلاب اسلامی نقش بسیار موثر و مهمی داشتند و در ایفای نقش ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی و ترویج فرهنگ دفاع مقدس کتاب‌های نوشته شده وباید نوشته شود.

علیزاده تصریح کرد: اصحاب هنر در دوره‌های مختلف و مقاطع مختلف انقلاب و حضور موثری داشتند و هنرمندان ما در هفته دفاع مقدس تلاش کردند از قلم خودشان از توانایی خود را در عرصه اتفاقات هنری رقم بزنند وبیش از ۵۵ رویداد از سطح استان به همت اصحاب فرهنگ و هنر رقم خواهد خورد و در قالب ۱۰ موضوع در زمینه‌هایی از جمله محافل ادبی، نمایشگاه‌های عکس دفاع مقدس خواهند بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار