یکی از فرماندهان نیرو‌های مسلح آمریکا قدرت نظامی روسیه را بزرگترین خطر برای این کشور معرفی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «گلن ون هرک» رئیس فرماندهی شمالی نیرو‌های مسلح آمریکا به مجله نیروی هوایی آمریکا گفت: بزرگترین تهدید برای جنگ آینده آمریکا با روسیه است.

او با بیان اینکه قدرت نظامی روسیه بزرگترین خطر است نه چین ادعا کرد که روسیه از نظر نظامی قدرتمندترین کشور (بعد از آمریکا) است.

فرمانده آمریکایی مدعی شد: تهدید‌ها از زیردریایی‌ها، بمب افکن‌ها، موشک‌های کروز و سلاح‌های دیگر روسیه سرچشمه می‌گیرد.

هرک در مورد دفاع آمریکا از خودش گفت: اگر تنها گزینه شما برای جلوگیری از حمله به سرزمینتان این است که تهدید را با سلاح هسته‌ای پاسخ دهید، شما در موقعیت خوبی قرار ندارید و ما باید توانایی‌ها و گزینه‌های دیگری را برای دفاع ایجاد کنیم چراکه آن‌ها (روسیه) در مورد حمله به سرزمین ما شک دارند.

وی درباره رزمایش اخیر چینی‌ها در نزدیکی هاوایی نیز گفت: آن‌ها همیشه اینجا هستند.

وی ادامه داد: در حدود ۱۰ سال دیگر روس‌‎ها و چینی‌ها در اینجا حضور خواهند داشت. ما باید قبل از حرکت به جلوی این کشورها، این تهدید را از بین ببریم.

پیش از این هم ژنرال جان هایتن، نائب رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد روسیه قدرت نظامی باورنکردنی دارد و نیرو‌های هسته‌ای، فضایی و سایبری خود را مدرن کرده است، اما مقامات آمریکایی اصلا به این امر توجه نکردند.

پیشتر نیز ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرده بود کشور او سلاح‌های خارق‌العاده‌ای می‌سازد که در جهان مشابهی ندارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ذاالقرنین
۲۲:۳۷ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
بسم الله النور
...
سَنُرِيهِمْ آيَاتِنَا فِي الْآفَاقِ وَفِي أَنفُسِهِمْ حَتَّىٰ يَتَبَيَّنَ لَهُمْ أَنَّهُ الْحَقُّ أَوَلَمْ يَكْفِ بِرَبِّكَ أَنَّهُ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدٌ

ﺑﻪ ﺯﻭﺩﻱ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻫﺎﻱ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻛﺮﺍﻧﻪ ﻫﺎ ، ﺍﻃﺮﺍﻑ ﺟﻬﺎﻥ ﻭ نیز ﺩﺭ ﻧﻔﻮﺱ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻧﺸﺎﻥ ﺧﻮﺍﻫﻴﻢ ﺩﺍﺩ ﺗﺎ ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﻭﺷﻦ ﺷﻮﺩ ﻛﻪ ﺑﻲ ﺗﺮﺩﻳﺪ تنها او ﺣﻖ است ،
ﺁﻳﺎ ﻛﺎﻓﻲ ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺕ [ ﺑﺎ ﻇﺎﻫﺮ ﻛﺮﺩﻥ ﺣﻘﺎﻳﻖ ﻭ ﺩﻟﺎﻳﻞ ]ﺑﺮ ﻫﻤﻪ ﭼﻴﺰ ﮔﻮﺍﻩ ﺍﺳﺖ [ و ﺗﻨﻬﺎ ﺍﻭ ﺁﻓﺮﻳﻨﻨﺪﻩ ﻭ ﺑﻲ ﻧﻴﺎﺯ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻏﻴﺮ از ﺍﻭ ﻣﺨﻠﻮﻕ ﻭ ﺍﺯ ﻫﺮ ﺟﻬﺖ ﻧﻴﺎﺯﻣﻨﺪ ﺑﻪ ﺍﻭﺳﺖ . ]
آخرین اخبار