فرماندار ویژه لارستان گفت: ما وظیفه داریم برای حفظ ارزش‌ها و نشر آثار ارزشمند دفاع مقدس برنامه‌ریزی کرده و فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جلیل حسنی در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی هفته دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز هشت سال دفاع مقدس، گفت: هیچ کس بعد از جنگ فکر نمی‌کرد که سالیان سال ایثارگری ها، از خودگذشتگی‌ها و ارزش‌های والای دفاع مقدس، هر ساله زنده نگه داشته شود و خدا را شکر ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب هر سال پربارتر‌تر و پرشورتر از سال‌های قبل احیاء می‌شود.

او به نقش مهم کار‌های ماندگار و اثر گذار در ترویج فرهنگ شهادت و مقاومت اشاره و هدف اصلی برنامه‌ها را در سالگرد دفاع مقدس اثر گذاری برنامه‌ها و ترویج مناسب فرهنگ ایثار وشهادت اعلام کرد.

حسنی افزود: گرامیداشت هفته دفاع مقدس یاد آور رشادت‌ها، ایثارگری‌ها، جانفشانی‌ها و استقامت رزمندگان اسلام است که با پیروی از منویات رهبرکبیر انقلاب و رشادت‌های خالصانه ایثارگران عزیز رقم خورد.

فرماندار ویژه لارستان تصریح کرد: با عنایت به اینکه نسل امروز دوران انقلاب و دفاع مقدس را تجربه نکرده‌اند، همه ما وظیفه داریم با توجه به ذائقه و خواسته‌های آنان فرهنگ دفاع مقدس را گسترش و به نسل‌های جدید انتقال دهیم.

مقام عالی دولت در شهرستان اظهار کرد: با توجه به شرایط ویژه بیماری کرونا ممکن است بسیاری از برنامه‌ها بصورت حضوری برگزار نشود، اما با تولید محتوی و با ساخت انواع کلیپ‌ها، تصاویر و خاطرات آن زمان در راستای معرفی ارزش‌های دفاع مقدس و نشر در فضای مجازی و رسانه‌ها، می‌تواند بسیار موثر واقع شود.

فرماندار ویژه لارستان در ادامه با اشاره به برپایی نمایشگاه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و تجلیل از پیشکسوتان آن دوران که موضوع اصلی جلسه نیز هست، تاکید نمود: برنامه‌ها و مراسم‌ها باید از لحاظ محتوا شکوه و جایگاه اصلی خود را داشته باشند.

معاون استاندار فارس بیان کرد: تمامی ایثار گری ها، از خودگذشتگی ها، فداکاری‌ها و کلیه شاخص‌های ارزشمندی که ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس به ارمغان آوردند، امروز به عنوان یک فرهنگ می‌بایست در جامعه نهادینه شود و حتی به نسل‌های آینده منتقل شود.

او اظهار کرد: شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس در راستای حفاظت از اعتقادات، اسلام، قرآن، نوامیس و آرمان‌های اعتقادی جانانه و مردانه جنگیدند و در این راه جوانان زیادی پرپر شدند، بنابرین در راستای حفظ ارزش‌های دفاع مقدس همه دستگاه‌های اجرایی با همکاری پایگاه‌های مقاومت شهرستان این ایام را با اجرای برنامه‌های متنوع و با کیفیت گرامی  بدارند.

حسنی یادآور شد: تا کنون بیش از ۲۰۰ برنامه طراحی، تدوین و پیشنهاد داده شده است که امیدواریم همه این برنامه‌ها با کیفیت تمام در فضای باز با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی و در فضای مجازی اجرا شود و در این خصوص ناظرین نیز عملکرد دستگاه‌های اجرایی را رصد کنند که چگونه برنامه‌ها برگزار خواهد شد.

فرماندار ویژه لارستان تصریح کرد: مستند سازی از اجرای برنامه‌های دفاع مقدس از طریق فضای مجازی بهترین راهکاریست که در این ایام می‌بایست توسط دستگاه‌های فرهنگی شهرستان و همچنین پایگاه‌های مقاومت انجام شود.

او تاکید کرد: اجرای برنامه‌ها مختص مرکز شهرستان نباشد، بلکه کلیه برنامه‌ها و فعالیت‌ها در تمام بخش ها، شهر‌ها و روستا‌ها و حتی مناطق عشایر نشین نیز اجرا شود.

رئیس شورای تامین شهرستان لارستان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی شهرستان، شهرداری‌ها و ادارات خدمات رسان همه امکانات و تجهیزات خود را در اختیار دست‌اندرکاران ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس قرار دهند.

او همچنین از دستگاه‌های فرهنگی شهرستان همچون کانون فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف، تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، شهرداری‌ها، دانشگاه‌ها و ... خواست که در این هفته با همکاری و هماهنگی پایگاه‌های مقاومت شهری و روستایی برنامه‌های هفته دفاع مقدس را برگزار کنند.

فضاسازی شهری، برگزاری رژه موتوری در روز ۳۱ شهریور، غبارروبی و عطرافشانی مرقد مطهر شهدا و شهدای گمنام، تکریم خانواده معظم شهدا، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، برگزاری یادواره شهدا، یادواره آبرو‌های محله و هر کوچه یک حسینیه، برپایی غرفه‌های محصولات فرهنگی، تهیه و انتشار پوستر و عکس در فضای مجازی و حقیقی، افتتاح و اجرای گروه‌های سرود، تهیه کلیپ و نماهنگ و پخش فیلم‌های دفاع مقدس، افتتاح و کلنگ زنی طرح‌های عمرانی بخش مرکزی، برگزاری مسابقات نقاشی و کتابخوانی، برپایی محافل خاطره‌گویی و شب شعر و تجلیل از نخبگان علمی و برترین‌های کنکور سراسری از مهمترین برنامه های این هفته است.

نشست‌های بصیرتی و گردهمایی‌های تبیین فرهنگ دفاع مقدس، برگزاری ۳۰ برنامه ورزشی، استمرار اجرای گام پنجم طرح شهید سلیمانی، مشارکت بسیجیان در امر واکسیناسیون، برپایی ایستگاه‌های سلامت، توزیع ماسک و بسته‌های بهداشتی و تجلیل از مدافعان سلامت، برپایی موکب‌ها و ایستگاه‌های جمع آوری لوازم التحریر، هدایای نقدی و غیر نقدی، تامین هزینه خرید تبلت و اهدای آن به دانش آموزان نیازمند، برگزاری اردو‌های جهادی در مناطق محروم، توزیع غذای گرم و کمک‌های مومنانه در بین افراد نیازمند و آسیب دیده از بیماری کرونا و همچنین افتتاح و بهره‌برداری از سوله‌های صالحین و ... از دیگر برنامه‌ای هفته دفاع مقدس در لارستان است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.