۲۰ واحد مسکونی به‌ همراه ۱۱۵ طرح اشتغالزایی کوچک و زودبازده در لارستان ویژه مددجویان کمیته امداد با حضور جمعی از مسئولان محلی افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد بذرافشان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس در آیین افتتاح ۲۰ واحد مسکونی، گفت: میزان هزینه ساخت این تعداد واحد مسکونی افزون بر ۱۴۰ میلیارد ریال بوده است که به طور میانگین برای ساخت هر واحد حدود هفت میلیارد ریال هزینه شده است.

او افزود: همچنین ۱۰۳ واحد دیگر نیز در بخش ها، روستا‌ها و مناطق محروم لارستان با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد در دست ساخت است که به زودی و ظرف یک ماه دیگر نیز بهره برداری خواهد شد.

بذرافشان ادامه داد: زیربنای این تعداد واحد مسکونی در مجموع حدود سه هزار مترمربع است که با کمک خیران و مشارکت خود مددجو و حمایت کمیته امداد ساخته شده اند.

او یادآور شد: در صورتی که مسئولان و خیران منطقه و دستگاه‌های متولی از جمله بنیاد مسکن و اداره کل راه و شهرسازی زمین مورد نیاز را تامین کنند، کمیته امداد نیز در کمترین زمان ممکن اقدام به ساخت واحد‌های مسکونی برای مددجویان به ویژه ایتام و نیازمندان مسکن در شهرستان لارستان خواهد کرد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: تجربه موفق این کار هم اینک در سطح پنج بلوک ساختمانی برای ایتام و نیازمندان در شهر شیراز و برخی شهرستان‌ها از جمله داراب، اقلید و آباده انجام شده و با کمک خیران و مسئولان محلی ساخت مسکن برای مددجویان این مناطق عملیاتی شده است.

بذرافشان همچنین با اشاره به افتتاح ۱۱۵ طرح اشتغالزایی کوچک و زودبازده در شهرستان لارستان نیز گفت: میزان سرمایه گذاری این طرح‌ها افزون بر ۵۵ میلیارد ریال بوده ست.

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان نیز گفت: آمادگی لازم برای تامین زمین مورد نیاز برای افرد نیازمند و مددجویان در این شهرستان وجود دارد.

جلیل حسنی تصریح کرد: در کمترین زمان ممکن جلسه‌ای نیز با هماهنگی و محوریت کمیته امداد شهرستان، اداره کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و خیرین در سطح شهرستان انجام تا بر اساس نیازسنجی درست و برنامه ریزی زمین مورد نیاز برای مددجویان تامین شود.

او بیان کرد: گاه در سطح استان و یا برای بسیاری از مسئولان در سطح ملی این ذهنیت وجود داشته که با توجه به وجود خیرین و نیک اندیشان و وضعیت خوب اقتصادی مردم کمتر فقیری و یا افراد نیازمند در شهرستان دیده می‌شود در صورتی که اینگونه نیست و بسیاری از مناطق و روستا‌های دور افتاده در همین شهرستان با فقرو نداری و مشکلات بد اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

حسنی یادآور شد: موضوع شکاف طبقاتی در چنین مناطقی بیشتر محسوس و ملموس است که البته با وجود کمک خیرین و همان افراد ثروتمند، اما نیک اندیش و حمایت دستگاه‌های حمایتی و متولی از جمله کمیته امداد در این راستا می‌تواند بسیار تعیین کننده باشد.

او یادآور شد: کمیته امداد لارستان یکی از دستگاه‌های موفق به ویژه در زمینه جذب و اعطای تسهیلات اشتغالزایی بوده و این نهاد حمایتی با همکاری برخی دستگاه‌ها از جمله بنیاد مسکن، پایگاه‌های بسیج و نیرو‌های جهادی همچنین نقش موثری در محرومیت زدایی، ساخت مسکن برای محرومان و کمک به افراد نیازمند داشته است.

هم اینک نزدیک به چهار هزار خانوار از جمعیت حدود ۲۳۰ هزار نفری شهرستان لارستان زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار