همزمان با ایام هفته دولت ۷۱ طرح عمرانی، اقتصادی و زیربنایی در شهرستان لارستان امسال با اعتباری افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال افتتاح و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جلیل حسنی، فرماندار ویژه لارستان در آیین بهره برداری هفت طرح عمران شهری لار گفت: این طرح های مهم عمرانی، خدماتی و اقتصادی با همکاری دولت ، بخش خصوصی و خیرین در سطح مناطق، بخش ها و روستاهای لارستان اجرایی شده است و یا کلنگ زنی آنها آغاز شد.

او افزود: سهم دولت در مجموع اعتبارات هزینه شده برای طرح‌های عمرانی و اقتصادی در هفته دولت امسال حدود یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال و سهم خیرین و بخش خصوصی نیز به ترتیب ۱۳۰ و ۲۵۰ میلیارد ریال بوده ست.

حسنی یادآور شد: طرح‌های مهم افتتاح و کلنگ زنی در هفته دولت امسال در شهرستان لارستان در حوزه‌های مختلف برق رسانی، آبرسانی، راه، مسکن، بهداشت، عمران شهری و روستایی، کشاورزی، منابع طبیعی و خدمات بود.

او تصریح کرد: امروز و در هفتمین روز گرامیداشت هفته دولت ۱۰ طرح عمرانی، تولیدی و خدماتی با اعتباری افزون بر ۲۶۰ میلیارد ریال در سطح شهر لار به بهره برداری رسید.

فرماندار ویژه لارستان گفت: هفت طرح عمران شهری شامل محوطه سازی، نورپردازی و فضای سبز پارک ایثار به مساحت چهار هزار مترمربع، زیرسازی و آسفالت معابر سطح شهر، اجرای سیل‌بند رودخانه ندا به طول ۶۵۰ متر، اجرای کانیوا، جدول کشی و اصلاح مهندسی، فاز دوم محوطه سازی مقبره شهدای گمنام به متراژ یک هزارو ۴۲۵ متر مربع و دیواره سیل بند کوچه شهید فرخاری به طول ۴۶ متر از جمله این طرح‌ها بود.

حسنی میزان اعتبار و سرمایه گذاری در اجرای پروژه‌های شهری از سوی شهرداری لار را افزون بر ۳۹ میلیارد ریال عنوان کرد.

او افتتاح یک واحد تولیدی سردخانه دو جداره و ذخیره‌سازی مواد غذایی واقع در شهرک صنعتی لار با ظرفیت حدود یک هزار و ۵۰۰ تن و سرمایه گذاری ۱۵ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های مهم اقتصادی و افتتاحی در هفته دولت امسال در شهر لار بود.

حسنی گفت: آغاز عملیات اجرایی یک واحد تولیدی بسته بندی مواد غذایی در زمینی به مساحت ۲ هزار و با زیربنای یکهزار مترمربع واقع در شهرک صنعتی لار نیز از دیگر طرح‌های مهم اقتصادی در هفته دولت امسال در شهرستان لارستان بود.

او افزود: ظرفیت تولید سالیانه این واحد تولیدی ۱۱۰۰ تن در سال و زمینه اشتغال ۱۷ نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده است و برای اجرای این پروژه افزون بر ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

او همچنین بهره برداری از مجتمع خدمات رفاهی و جایگاه سوخت برادران برکند واقع در محور لار-جهرم و در زمینی به مساحت ۱۵هزار مترمربع با زیربنای حدود ۱۹ هزار مترمربع و سرمایه گذاری افزون بر ۱۵۰ میلیارد ریال را از مهمترین طرح‌های اقتصادی و افتتاحی هفته دولت در لارستان عنوان کرد.

این مقام مسئول یادآور شد: ۱۲ طرح عمرانی، اقتصادی و زیربنایی نیز با اعتباری حدود ۳۲۰ میلیارد ریال در بخش مرکزی لارستان به بهره برداری رسید.

حسنی گفت: افتتاح کارخانه شن و ماسه روستای کورده با میزان سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد ریال و با مساحت حدود ۳۵ هزار متر مربع با ظرفیت تولید ۱۰۰هزار تن در سال یکی از طرح‌های مهم اقتصادی در بخش مرکزی لارستان بود.

او ادامه داد: خانه بهدشت روستای علی آباد زاهد محمود با اعتباری افزون بر چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و با زیربنای حدود ۱۲۰ متر مربع، ساختمان اورژانس چهاربرکه با زیربنای ۲۰۰ متر مربع و اعتباری افزون بر هفت میلیارد ریال و اجرای طرح هادی در پنج روستای کورده، بریز، براک، کرمستج و بائن افزون با اعتباری حدود ۴۰ میلیارد ریال از مهمترین طرح‌های افتتاحی در بخش مرکزی لارستان در هفته دولت ۱۴۰۰بود.

کلنگ زنی مجتمع تفریحی و رفاهی و ورزشی شهر دهکویه با میزان سرمایه گذاری اولیه حدود پنج میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۲۲ هزار متر مربع نیز یکی از پروژه‌های مهم خدماتی بود که در هفته دولت امسال عملیات اجرایی آن اغاز شد.

او همچنین با بیان اینکه در هفته دولت امسال هفت طرح عمرانی، اقتصادی، زیربنایی و خدماتی نیز بخش صحرای باغ لارستان افتتاح و کلنگ زنی شد نگ زنی شد، گفت: مجموع اعتبار هزینه شده برای طرح‌های افتتاحی و میزان سرمایه گذاری برای پروژه‌های کلنگ زنی در این بخش افزون بر ۱۱۰ میلیارد ریال بوده است.

حسنی افزود: روکش آسفالت دو راهی زروان به عمادشهر به طول حدود ۶ کیلومتر با اعتباری افزون بر ۴۱ میلیارد ریال از طرح‌های مهم عمرانی افتتاحی در ششمین روز از گرامیداشت هفته دولت در بخش صحرای باغ لارستان بود.

او همچنین کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی ۹۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن در عمادشهر در زمینی به مساحت سه و نیم هکتار را مهمترین طرح کلنگ زنی در بخش صحرای باغ در هفته دولت امسال عنوان کرد.

حسنی گفت: افتتاح کارگاه بتن سیال معمولی مظفرپور در شهر بیرم، زمین چمن مصنوعی روستای بالاده، آموزشگاه متوسطه چمران بیرم، ساماندهی گلزار شهدای گهدم و قبله و طرح‌های بهسازی چندین روستا از پروژه‌های مهم عمرانی و خدماتی در بخش بیرم خواهد بود.

فرماندار ویژه لارستان افزود: در هفته دولت امسال همچنین چندین طرح عمران شهری از جمله آسفالت معابر و روشنایی در شهر جویم، تقویت ولتاژ مشترکین برق روستای گلک و اجرای طرح هادی در چندین روستا از مهمترین طرح‌های عمرانی و خدماتی در بخش جویم این شهرستان است.

حسنی اضافه کرد: در هفته دولت ۱۴۰۰ همچنین طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی به ۷۶۶ واحد مسکونی و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر و ارائه تسهیلات حوادث سیل به ۱۱۷ واحد مسکونی روستایی و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر در لارستان نیز به بهره برداری رسید.

او یادآور شد: هفت طرح عمرانی و اقتصادی و زیربنایی با اعتباری افزون بر ۷۰ میلیارد ریال نیز در بخش بنارویه شهرستان لارستان افتتاح و یا کلنگ زنی شد.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.