انار داراب روانه بازار شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۵۸ هزار تن محصول از انارستان‌های داراب برداشت و روانه بازار شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمدرضا صالحی معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب ازآغاز برداشت انار از سطح ۲۴۵۰ هکتار باغ‌های این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۵۸ هزار تن محصول از انارستان‌های داراب برداشت و روانه بازار شود.

او تصریح کرد: کار برداشت این میوه بهشتی، با برداشت یاقوت‌های سفید و شیرین رقم حسین آقایی از اواخر شهریور شروع و با برداشت یاقوت‌های قرمز و سیاه سایرارقام تا پایان آذرماه ادامه دارد.

صالحی مهمترین ارقام انار شهرستان را حسین آقایی، اشکفتو، رباب، ملس سفید و ترش و جزی معرفی نمود و افزود: به منظور توسعه کاشت ارقام تجاری جدید، چند سالی است که انار واندرفول که یکی از ارقام با کیفیت دنیا می‌باشد نیزدر شهرستان کاشت می‌شود.

به گفته او، بیشتر باغ‌های انار شهرستان در بخش‌های جنت، مرکزی و رستاق قراردارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب ادامه داد: انار این شهرستان بعلت کیفیت بالا و خوش طعم و رنگ بودن علاوه بر بازار‌های داخلی مورد استقبال بازار‌های خارج از کشور نیز قرار گرفته و سالانه درصد قابل توجهی از انار شهرستان به خارج از کشور صادر می‌شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار