یک مقام مسئول گفت: تلاش ما برای تنوع بخشی در مصرف سوخت نیروگاه‌هاست و این امکان وجود دارد که به غیر از گاز طبیعی از سایر سوخت‌ها هم در نیروگاه‌ها استفاده کنیم.

عباس علی آبادی مدیر عامل گروه مپنا در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت امکان‌سنجی استفاده از میعانات گازی در نیروگاه‌های کشور، گفت:  تلاش ما برای تنوع بخشی در مصرف سوخت نیروگاه‌هاست و خوشبختانه ظرفیت خوبی هم در این حوزه وجود دارد و این امکان را داریم که به غیر از گاز طبیعی از سایر سوخت‌ها هم در نیروگاه‌ها استفاده کنیم.

او ادامه داد: آنچه که وظیفه ماست آماده کردن نیروگاه‌ها برای پذیرش تنوع سوختی است، البته برخی از این نوع سوخت‌ها شرایط زیست محیطی خاصی دارند.

علی آبادی افزود: امروز در جهانی زندگی می‌کنیم که هر قدر در جهت بهبود و افزایش راندمان واحد‌های نیروگاهی موفق‌تر عمل کنیم، از جهات اقتصادی و زیست محیطی به سود بشر خواهد بود، به خصوص از زمانی که قیمت سوخت‌های فسیلی افزایش یافته، ما ناچار هستیم بیشتر به لحاظ اقتصادی و البته به لحاظ محیط زیستی در جهت افزایش راندمان گام برداریم.

علی آبادی در پایان تصریح کرد: ما امروز برای پذیرش انواع سوخت در نیروگاه‌ها آمادگی کامل داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار