اسدی از راه‌اندازی سامانه جامع ارتباط مردمی سجام در استان خبر داد و گفت: مردم تخلفات اداری دستگاه‌ها را گزارش دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،بهادر اسدی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان از راه‌اندازی سامانه جامع ارتباط مردمی سجام در استان خبر داد و اظهار داشت: این سامانه بدون نیاز به عضویت و ثبت‌نام، در چهار سطح؛ نخست گزارشات مردمی، تخلفات، جرایم و آسیب‌های اجتماعی را دریافت می‌کند.

اسدی دومین سطح را مربوط به دیده‌بانان پیشگیری که در سامانه سجام ثبت نام کرده‌اند، ذکر کرد و افزود: سطح سوم نیز مختص هسته‌های عادی و تخصصی از جمله هسته‌های مساجد، محلات، اقشار و اصناف است.

او خاطرنشان کرد: پس از ابلاغ دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهاد‌های مردمی با قوه قضائیه، سطح چهارمی شامل هسته‌های سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های جهادی به سطوح اعضا، اضافه شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان با اشاره به اینکه امکان عضویت تمام معاونت‌ها، سازمان‌ها و نهاد‌های وابسته به قوه قضائیه در این سامانه وجود دارد، تصریح کرد: هم‌اکنون رؤسای دادگستری‌های کل، معاونان اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، دادستان‌های مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها در این سامانه عضو بوده و در کوتاه‌ترین زمان گزارش‌های دریافتی را بررسی و پیگیری می‌کنند.

اسدی با بیان اینکه مشخصات اعضای سامانه و گزارش‌دهندگان محرمانه بوده و به هیچ عنوان در اختیار هیچ شخص و یا نهاد خاصی قرار نخواهد گرفت، یادآور شد: امکان اعلام گزارش بدون ثبت‌نام برای تمامی مردم فراهم بوده و با این وجود بیش از ۴ هزار نفر به صورت رسمی و گمنام از اقشار مختلف مردم کردستان در این سامانه عضو هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.