مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: لازم است دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه بیماران خاص و سرطانی، منابع و ظرفیت‌های خود را در اختیار کمیته بیماران خاص استان قرار دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام مقدس مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری در نشست کمیته بیماران خاص استان با تاکید بر اولویت‌بندی ارائه خدمات به گروه‌های آسیب‌پذیر اظهار داشت: لازم است دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه بیماران خاص و سرطانی، منابع و ظرفیت‌های خود را با توجه به دستورالعمل‌های موجود، مشخص و در اختیار کمیته بیماران خاص استان قرار دهند تا بتوان از موازی‌کاری‌ها در اعمال حمایت‌ها جلوگیری کرد.

او افزود: انجمن‌های حمایتی بیماران خاص استان نیز می‌توانند با تعیین نیازمند‌های جامعه هدف خود و سطح‌بندی این نیازها، شرایط را برای برقراری ارتباط بهتر و جذب دقیق‌تر حمایت‌های دستگاه‌های اجرایی فراهم کنند.


بیشتر بخوانید


مقدس با بیان اینکه دانستن سطح نیاز هر یک از گروه‌های زیرمجموعه بیماران خاص همچون تالاسمی، هموفیلی، دیالیز، ام‌اس، پروانه‌ای، سرطان و دیگر بیماری‌های صعب‌العلاج و طبقه‌بندی بیماران نیازمند در هر یک از این گروه‌ها می‌تواند به توزیع عادلانه حمایت‌ها کمک کند، اضافه کرد: با تدوین سازوکاری برای چگونگی پرداخت حمایت‌های مالی و ارائه خدمات دارویی و درمانی از سردرگمی بیماران نیز در حد بسیاری کاسته خواهد شد.

او درباره احتمال امتناع برخی شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات بیمه تکمیلی برای پوشش داور‌های بیماران خاص نیز گفت: این موضوع به زودی بررسی می‌شود و سعی خواهد شد تا به نوعی روند ارائه این خدمات برای این دسته از بیماران تسهیل شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار