مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته درخصوص انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در استان چهارمحال و بختیاری را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، تا برگزاری انتخابات مهم و سرنوشت ساز ۲۸ خرداد زمان کوتاهی باقیمانده است.

مردم استان چهارمحال و بختیاری حضور حداکثری و پرشور در انتخابات ۲۸ خرداد را عزت و اقتدارآفرین و مشارکت حداکثری را سبب خنثی شدن راهبرد‌های دشمن و معاندان نظام جمهوری اسلامی ایران می‌دانند.


بیشتر بخوانید


دشمنان نظام اسلامی از مدت‌ها قبل برای دلسرد کردن مردم برنامه‌ریزی ویژه‌ای کرده و این روز‌ها که به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم مردم چهارمحال و بختیاری بر فعالیت‌های خود افزوده‌اند.

پایان مهلت درخواست صدور شناسنامه جدید برای حضور در انتخابات

عبدالرضا کریمی مدیرکل ثبت‌احوال چهارمحال و بختیاری گفت: درخواست صدور شناسنامه جدید به‌منظور حضور در انتخابات ۱۴۰۰ برای افرادی که شناسنامه آن‌ها مفقودی و تعویضی است، به پایان رسیده است.

او افزود: شناسنامه افرادی که درخواست خود را تا ۱۸ خرداد به ثبت‌احوال چهارمحال و بختیاری و یا یکی از دفاتر پیشخوان استان داده‌اند، پیش از برگزاری انتخابات صادر می‌شود.

کریمی اضافه کرد: صدور شناسنامه برای درخواست‌های پس از ۱۸ خردادماه، به بعد از برگزاری انتخابات موکول خواهد شد.

از تشریح دستورالعمل‌های بهداشتی انتخابات ۱۴۰۰ تا انصراف نامزد‌های انتخاباتی

او ادامه داد: روز جمعه ۲۸ خرداد، همزمان با برگزاری انتخابات، تمامی ادارات ثبت‌احوال و دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با اداره‌کل ثبت‌احوال چهارمحال و بختیاری دایر است.

انصراف یک نامزد انتخابات شورای شهر دیگر در بروجن

علیرضا احمدی آشجردی با حضور در فرمانداری شهرستان بروجن به صورت کتبی انصراف خود را از ادامه حضور در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اعلام کرد.

با انصراف داوطلب مذکور، هم‌اکنون ۳۱ داوطلب (۲۹ مرد، ۲ زن) برای کسب ۷ کرسی در شورای اسلامی شهر بروجن با یکدیگر رقابت می‌کنند.

مهلت قانونی تبلیغات کاندیدا‌های ریاست جمهوری از هفتم خرداد ماه آغاز و تا ۲۶ خرداد به مدت ۲۰ روز ادامه دارد، همچنین مهلت قانونی تبلیغات کاندیدا‌های شورا‌های اسلامی شهر و روستا از ۲۰ خرداد آغاز و تا ۲۶ خرداد ماه به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهری، روستایی و عشایری همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات رئیس جمهوری در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

تشریح دستورالعمل‌های بهداشتی انتخابات ۱۴۰۰

سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: مسئولیت نظارت و مراقبت از اجرای ضوابط بهداشتی بر عهده ستاد انتخابات کشور و با همکاری استانداران و فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابات است.

او در خصوص مسئولیت نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در انتخابات۱۴۰۰، افزود: در انتخابات ریاست جمهوری این مسئولیت بر عهده ستاد انتخابات کشور و ستاد‌های استانی است.

جزایری اضافه کرد: در انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا، مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان مسئولیت نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بر عهده مسئول اجرایی انتخاباتی هر محل است.

او اظهار داشت: نظارت عالی بر اجرای صحیح و کامل دستورالعمل‌های حاضر بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

جزایری تصریح کرد: مدارس، مساجد، تالارها، سالن‌های‌اجتماعات، اماکن ورزشی، آموزشی، اداری و مواردی نظایر آن با هماهنگی استانداری و فرمانداری نهایت همکاری را با ستاد انتخابات کشور خواهند داشت.

او گفت: جا‌نمایی صندوق‌های اخذ رای با نظر بازرسان وزارت بهداشت انجام خواهد گرفت.

از تشریح دستورالعمل‌های بهداشتی انتخابات ۱۴۰۰ تا انصراف نامزد‌های انتخاباتی

جزایری بیان کرد: فرمانداری‌هاو بخشداری‌ها با هماهنگی ستاد انتخابات کشور ملزم به جانمایی شعب اخذ رای، متناسب با معاون این دستورالعمل هستند.

او افزود: اولویت با برگزاری انتخابات در فضای باز با رعایت فاصله گذاری، استفاده از ماسک و گندزدایی محیط است.

جزایری اضافه کرد: هر گونه پذیرایی و توزیع اقلام تبلیغاتی توسط نامزد‌های انتخاباتی و هواداران آن‌ها ممنوع است.

او اظهار داشت: از تجمع رای دهندگان در روز رای گیری در صفوف پای صندوق رای و همچنین مسئولیت اجرایی و نظارتی در محل اخذ رای، بدون رعایت فاصله گذاری حداقل دو متر پرهیز شود.

جزایری تصریح کرد: توصیه می‌شود که بیماران خاص و افراد دارای بیماری زمینه‌ای برای رای دهی به شعب کم تراکم مراجعه نمایند و تدابیری برای اخذ رای در منزل اندیشیده شود.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: همه رای دهندگان و عوامل شعب، ضمن رعایت فاصله گذاری اجتماعی ملزم به استفاده از ماسک هستند.

او بیان کرد: اطلاع رسانی نکات بهداشتی، آموزشی و توصیه‌های بهداشتی از طریق صدا و سیما باید صورت بگیرد.

جزایری افزود: پیش‌بینی شعب سیار به منظور اخذ رای در مناطق پر تراکم و پرخطر همچنین بیماران در قرنطینه و یا بستری در بیمارستان‌ها انجام خواهد گرفت.

او اضافه کرد: برگزاری مراسم استقبال از نامزد‌های انتخاباتی، راه اندازی کارناوال‌ها، جلسه‌های تبلیغاتی و هرگونه تجمع در فضا‌های سربسته مطلقا ممنوع است.

جزایری اظهار داشت: بازرسان مراکز بهداشت بر مراکز تهیه غذا توسط دست اندر کاران انتخابات نظارت نمایند.

او گفت: گندزدایی توسط ستاد انتخابات و نظارت بر گندزدایی دفاتر نظارت، شعب اخذ رای و سایر اماکن مرتبط با فرایند انتخابات توسط بازرسان مرکز بهداشت انجام می‌گیرد.

جزایری تصریح کرد: چیدمان مناسب میز‌ها و صندلی‌ها برای رای دهندگان و عوامل شعب در نظر گرفته شود به صورتی که فاصله دو متری حفظ شود یعنی اختصاص هشت متر مربع برای هر نفر و استفاده از حداکثر ۳۰ درصد ظرفیت محل برای حضور افراد.

او افزود: حفظ تهویه و تامین هوای تازه در فضا‌های سربسته الزامی است و مسئولین حوزه‌های مکلف به نظارت بر رعایت تمام مفاد این دستورالعمل هستند.

جزایری اضافه کرد: رای دهندگان در صورت امکان از خودکار شخصی استفاده کنند و قبل و بعد از رای دادن، دست‌ها ضدعفونی و یا با صابون مایع شستشو شود.

او گفت: اطلاع رسانی به مردم در رسانه‌های گروهی به ویژه صدا و سیما در خصوص نیاوردن خردسالان و کودکان به شعب اخذ رای انجام گیرد.

جزایری اظهار داشت: استفاده از ماسک به صورت مستمر توسط رای دهدنگان، خبرنگاران، مسئولین اجرایی، نظارتی و حفاظتی در محل‌های برگزاری انتخابات الزامی است.

او تصریح کرد: پس از مشخص شدن نتیجه قطعی انتخابات، نامزد‌های پیروز و هوادارانشان از برگزاری هرگونه تجمع در خیابان‌ها، میادین شهر و نظایر آن خودداری نمایند.

جزایری ادامه داد: همچنین نامزد‌های معترض به نتایج انتخابات و هوادارانشان از هرگونه تجمع خودداری نموده و شکایت‌های خود را به فرمانداری یا هیات نظارت ارائه دهند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.