یکی دیگر از اهداف بلندپروازانه ایلان ماسک به سرانجام رسید / اسپیس ایکس با موفقیت به زمین نشست

سرنشینان ماموریت Inspiration4 شرکت اسپیس ایکس پس از سه روز سفر هیجان انگیز با کپسول کرو دراگون به زمین برگشتند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپیس؛ ساعاتی قبل کپسول کرو دراگون شرکت اسپیس ایکس در ماموریت Inspiration 4 با موفقیت به درون جو زمین برگشت و در ساحل شرقی فلوریدا فرود آمد. این ماموریت، نخستین ماموریت فضایی شهروندان عادی بود. چهار خدمه این کپسول که هیچکدام فضانورد نبودند، به مدت سه روز در مدار زمین زندگی کردند.

جزئیات سفر فضایی اسپیس ایکس به مدار زمین

کپسول کرو دراگون در فاصله تقریبی ۵۰ کیلومتر شرقی از مرکز فضایی کندی ناسا در اقیانوس اطلس فرود آمد. این کپسول ابتدا دو چتر نجاتش را باز کرد و دقایقی بعد به آب رسید. پس از فرود تیم ارزیابی شرکت اسپیس ایکس به سراغ این کپسول رفتند تا سرنشینان و کپسول را به خشکی برگردانند.

ماموریت Inspiration 4 بامداد پنجشنبه از مرکز فضایی کندی اناجم شد و خدمه ۷۱ ساعت در فضا مستقر شدند. هدف از این ماموریت جمع آوری ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه برای بیمارستان کودکان سنت جود و انجام تحقیقات بر چگونگی واکنش بدن نسبت به ریزگرانش‌ها بود. تاکنون این ماموریت توانسته ۱۵۳ میلیارد دلار از رقم ۲۰۰ میلیون مدنظر را جمع آوری کند.

کپسول کرو دراگون

این کپسول با کمک سیستم خودکار خودش ورود به جو زمین را آغاز کرد و طبق برنامه ریزی‌ها ارتباط خدمه با مرکز کنترل در کالیفرنیا به مدت هفت دقیقه قطع شد، این قطع ارتباط هم به دلیل پوشش پلاسمایی بود که هنگام بازگشت به جو در اطراف کرو دراگون ایجاد شده بود و مانع برقراری ارتباط می‌شد. دمای بیرونی این کپسول در زمان ورود به زمین ۱۹۲۵ درجه سلسیوس بود. سرانجام کپشول با پشت سر گذاشتن مراحل مختلف با سرعت ۶ متر بر ثانیه در آب فرود آمد.

فرود کپسول کرو دراگون

فرود کپسول کرو دراگون

از خوردن غذای سالم تا تماس با تام کروز، تفریحات خدمه اسپیس ایکس

چهار خدمه این پرواز در طول مدتی که در فضا بودند، از پنجره گنبدی شکل کپسول ویدئویی را از شکوه زمین ضبط و منتشر کردند. روز ۱۶ سپتامبر با چند بیمار در بیمارستان تحقیقاتی سنت جود تماس گرفته و با آن‌ها صحبت کردند. غذای تازه خوردند و آزمایشاتی را به منظور ارتقای سلامت انسان در زمین و در مدت زمان پرواز‌های طولانی در فضا طراحی شده بود، انجام دادند. علاوه بر این خدمه در این ماموریت با خانواده، دوستان و افراد مشهوری مانند تام کروز و ایلان ماسک نیز صحبت کردند.

خدمه اسپیس ایکس

فضانوردان اسپیس ایکس

گفتنی است که این ماموریت در کنار تمام اهدافی که داشت، نشان داد که سفر به مدار زمین صرفا مختص به ثروتمندان و فضانوردان نیست و شهروندان عادی نیز می‌توانند این سفر را تجربه کنند.

در ادامه ویدئویی از این سفر فضایی را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
اسپیس ایکس اسم شرکته، عین این میمونه بگی ناسا با موفقیت به زمین نشست
آخرین اخبار