مدیرعامل تعاونی تلاشگران هیدج گفت: پس از شیوع ویروس کرونابیش از ۲۵درصد از کارگاه‌های کفش در هیدج تعطیل شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ملک‌محمدی مدیرعامل تعاونی تلاشگران هیدج گفت: در حال حاضر از ۲۰۰ تولیدی فعال در هیدج، ۱۸۰ تولیدی معادل ۸۰ درصد عضو تعاونی تلاشگران کفش هستند.

او با بیان اینکه تعاونی تلاشگران کفش هیدج از سال ۱۳۹۲ شروع به فعالیت کرده  و رسالت این تعاونی رفع مشکلات صنعت کفش در هیدج است، افزود: اگر مسئولان در بحث سرمایه در گردش و اعطای مجوز همراهی کنند، این صنعت در اشتغال و اقتصاد استان زنجان بسیار موثر خواهد بود.


مدیرعامل تعاونی تلاشگران هیدج ادامه داد : بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در صنعت کفش هیدج فعال هستند.

ملک‌محمدی بااشاره به اینکه رونق صنعت کفش در هیدج علاوه بر این شهر در ایجاد اشتغال در روستا‌ها و شهر‌های اطراف نیز تأثیرگذار بوده است، ادامه داد: در حال حاضر ۲۲۰ تولیدی دست‌دوز و ۳۰ تولیدی ماشینی در هیدج فعال است که در حالت استاندارد روزانه بیش از ۳۵ هزار جفت انواع کفش در این واحد‌ها تولید می‌شود.

او بابیان اینکه صندوق توسعه کارآفرینی بیش از ۶ میلیارد تومان تسهیلات به واحد‌های تولید کفش در هیدج پرداخت کرده است، گفت:پس از شیوع ویروس کرونا بیش از ۲۵ درصد از کارگاه‌های کفش در شهر هیدج به‌علت مشکلات مختلف و عدم توان مالی تعطیل شدند.


انتهای پیام/م

برچسب ها: تعاونی ها ، تولید کفش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.