مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان از اعطای تسهیلات بانکی به واحد‌های تولیدی، خدماتی و صنعتی با هماهنگی بانک‌های عامل جهت خرید، نصب و راه اندازی مولد‌های اضطراری و پنل‌های خورشیدی خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت:  باتوجه به پیگیری‌ها وهماهنگی های به عمل آمده و انعقاد تفاهم نامه با کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان کردستان مقرر گردید تا سقف مشخص تسهیلات ۱۸درصد و دوره بازپرداخت براساس دستورالعمل توسط بانک‌ها برای مشترکین برق (واحد‌های تولیدی ، خدماتی و صنعتی) درنظرگرفته شود.

او در خصوص نحوه پرداخت این تسهیلات افزود: مشترکان ابتدا با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی به آدرس بخش خدمات الکترونیک پرکاربرد ، بخش سامانه ای و یا با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره وری انرژی ایران نسبت به ثبت نام اقدام نموده وهمکاران پس ازبررسی‌های فنی و بازدید میدانی درصورت تایید طرح، نسبت به معرفی آن‌ها به بانک‌های استان اقدام خواهند نمود.

لهونیان درخصوص هزینه‌های سرمایه گذاری برای اجرای این طرح‌ها گفت:جهت حمایت از متقاضیان قرارداد خرید تضمینی ۲۰ ساله انرژی تولیدی این پنل‌ها منعقد و در تمام طول بهره برداری، نرخ خرید پایه برمبنای دو عامل تغییرات ارزی و نرخ تورم سالیانه بروز رسانی شده و بعد از راه اندازی این نیروگاهها، برای هر مشترک بصورت ماهیانه سودآوری خواهد داشت که میتواند در چند سال بعد سرمایه اولیه را باز گرداند.

او ادامه داد: صاحب هر نیروگاه بعدازنصب آن‌ها ازمحل خرید برق تولیدی توسط شرکت برق، درسال نخست، هرماه ۹میلیون ریال درآمددارد و بعد از آن هرسال ۳۰ درصد به مبلغ درآمد وی از این نیروگاه اضافه می شود. بازگشت سرمایه برای هرمشترک که نیروگاه خورشیدی رانصب می‌کند ۴٫۵سال طول می‌کشد ودراین مدت نیز به طورمتوسط هر فرد ازاین محل هرماه ۱۲میلیون ریال درآمد دارد که هزینه آن به حساب وی دربانک واریزمیشود.

استان کردستان به دلیل داشتن روز‌های آفتابی زیاددرطول سال شرایط مناسبی برای تولید انرژی تجدید پذیرداردونصب نیروگاه‌های خورشیدی کوچک مقیاس دراین استان ازشرایط مطلوب وصرفه اقتصادی مناسبی برخوردار است گفتنی است؛ بکارگیری پنل‌های خورشیدی سبب خواهدشد تا ضمن سرمایه گذاری برای این دسته از مشترکان، صورتحساب‌های مصرفی آن‌ها کاهش یابد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.