در واکنش به لغو قرارداد دفاعی میان فرانسه و استرالیا، پاریس اعلام کرد در زمینه تجاری به کانبرا بی‌اعتماد شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «کلمنت بون» وزیر امور اروپایی فرانسه اعلام کرد که اکنون که استرالیا تصمیم به فسخ قرارداد خرید زیردریایی هسته‌ای از فرانسه گرفته است، پاریس از لحاظ تجاری به کانبرا بی‌اعتماد شده است.

این مقام فرانسوی در بخشی از سخنان خود گفت: «ما در حال مذاکره تجاری با استرالیا هستیم اما اصلا نمی‌توانم تصور کنم که دوباره قادر به اعتماد به آنها باشیم.»

 پیش از این «اسکات موریسون» نخست وزیر استرالیا، ادعای فرانسه مبنی بر بی‌اطلاعی از فسخ قرارداد زیردریایی را رد کرده و گفته بود که پیش‌تر و در ماه ژوئن (خرداد) در گفتگو با «امانوئل مکرون» رئیس ‌جمهور فرانسه، از احتمال فسخ قرارداد زیردریایی که سال ۲۰۱۶ با یک شرکت فرانسوی امضا کرده بودند، سخن گفته بود.

روز چهارشنبه استرالیا اعلام کرد قرارداد ۴۰ میلیارد دلاری با گروه نیروی دریایی فرانسه که طبق آن قرار بود با همکاری فرانسه ناوگانی از زیردریایی‌ها بسازد را فسخ می‌کند و به جای آن، هشت زیردریایی هسته‌ای با فناوری آمریکا و انگلیس خواهد ساخت.

سه کشور آمریکا، فرانسه و انگلیس در همین راستا، روز گذشته (پنج‌شنبه) یک کنفرانس خبری به صورت مجازی برگزار کردند و طی آن از این معاهده جدید خبر دادند.

«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه به کنار گذاشته شدن فرانسه در یکی از پردرآمدترین قرارداد‌های دفاعی جهان با استرالیا واکنش نشان داد و دولت جدید آمریکا را نیز مانند دولت پیشین این کشور دورو و ریاکار دانست.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
استرالیاییا ثابت کردن واقعا آدمای بی وجودی هستن
آخرین اخبار