نخست وزیر عراق و دبیرکل اتحادیه عرب در دیداری در بغداد آخرین تحولات منطقه و کشور‌های عربی و بخصوص انتخابات آینده عراق را بررسی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونیوز، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در دیدار با مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در بغداد بر حمایت اتحادیه عرب از نقش فعال عراق در منطقه و بین کشور‌های عربی تاکید کرد.

در همین حال مصطفی الکاظمی نیز تاکید کرد عراق در روابط خارجی خود به جای قطع رابطه و برخورد، به دنبال اولویت دادن به گفتگو است.

فؤاد حسین وزیر خارجه عراق نیز در دیدار ابوالغیط و الکاظمی حضور داشت.

ابوالغیط در چارچوب شرکت در کنفرانس بین المللی استرداد اموال غارت شده عراق که روز‌های پانزدهم و شانزدهم سپتامبر کنونی در بغداد برگزار می‌شود به عراق سفر کرده است.

دفتر رسانه‌ای نخست وزیر عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد وی روز سه شنبه با ابوالغیط و هیئت همراه وی دیدار کرد و طی آن تحولات کنونی منطقه و کشور‌های عربی و آخرین تحولات مسئله فلسطین و نقش اتحادیه عرب در تقویت روند مثبت از مسئله مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس این بیانیه الکاظمی به نقش اتحادیه عرب در نزدیک کردن دیدگاه‌ها به یکدیگر و کاستن از تنش‌ها و تقویت حضور کشور‌های عربی در عراق که با استقبال مردم و محافل سیاسی روبرو شده است، اشاره کرد و افزود عراق معتقد است کشور‌های عربی باید به خودشان تکیه کنند و به تبادل نظر با یکدیگر بپردازند.

بر اساس این بیانیه، ابوالغیط نیز به نوبه خود از بازگشت عراق به ایفای نقش منطقه‌ای و عربی خود استقبال کرد و آن را بازگشتی پیروزمندانه دانست که بازتاب‌های مثبتی بر همه مسائل منطقه‌ای و عربی از جمله تقویت امنیت، ثبات و توسعه پایدار در منطقه خواهد داشت.
یک مقام مسئول در دبیرخانه اتحادیه عرب اعلام کرد ابوالغیط در این دیدار تاکید کرد عراق از هرگونه حمایت و پشتیبانی سیاسی اتحادیه عرب، بخصوص در چارچوب تلاش‌ها برای احیای تحرکات فعالانه خود در کشور‌های عربی و تلاش‌هایی که برای احیای نقش عراق و تاکید بر هویت عربی آن انجام می‌دهد، برخوردار است.

این مقام مسئول افزود: ابوالغیط همچنین از موفقیت عراق در برگزاری کنفرانس بغداد برای همکاری و مشارکت که روز بیست و هشتم اوت گذشته برگزار شد و گام مهمی در راه احیای نقش کارآمد عراق در منطقه و بین کشور‌های عربی بود ستایش کرد.

وی ادامه داد در این دیدار آخرین تحولات بین المللی و کشور‌های عربی مورد بررسی قرار گرفت و درباره اوضاع و بحران‌های منطقه تبادل نظر شد. آمادگی برای برگزاری انتخابات پارلمانی پیش از موعد که روز دهم اکتبر در عراق برگزار می‌شود از دیگر موضوعات گفتگو‌های الکاظمی و ابوالغیط بود. الکاظمی بر اهمیت شرکت اتحادیه عرب برای نظارت بر انتخابات آینده تاکید کرد و ابوالغیط نیز تاکید کرد اتحادیه عرب آماده است هرگونه حمایت ممکن را در این خصوص ارائه کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار