سی ان ان اعلام کرد اوضاع بغرنج افغانستان، از گذشته نیز بدتر شده است و میلیون‌ها افغان در آستانه مرگ ناشی از گرسنگی قرار دارند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، شبکه سی ان ان در گزارشی از بغرنج‌تر شدن اوضاع مردم افغانستان سخن گفت و اعلام کرد میلیون‌ها افغان در آستانه مرگ ناشی از گرسنگی به سر می‌برند.

مجری سی ان ان افزود: از زمانی که طالبان در افغانستان قدرت را در دست گرفته است، اوضاع بغرنج این کشور از گذشته نیز بدتر شده است. میلیون‌ها افغان در آستانه مرگ ناشی از گرسنگی قرار دارند. خدمات اساسی دولتی دیگر کار نمی‌کند. این نگرانی وجود دارد که کمک‌های فوق به دست طالبان بیفتد. سوال مطرح این است که چه کسی این کمک‌ها را در افغانستان مدیریت خواهد کرد؟

«نیک رابرتسون» خبرنگار ارشد بین المللی این شبکه در گزارشی از کابل در این خصوص گفت: بخش اعظم این کمک‌ها به شکل کمک‌های غذایی، دارویی یا کمک‌ها از نوع اقلامی از قبیل پتو و چادر است. این نگرانی وجود دارد که باتوجه به خشکسالی جاری در افغانستان، مردم این کشور از مناطق روستایی به مناطق شهری خواهند رفت که همین حالا نیز اقامتگاه‌های کافی در آنجا نیست.

وی ادامه داد: در نتیجه، امکان دارد افغانستانی‌ها به سمت مرز‌ها بروند تا در تلاش برای عبور از مرز از افغانستان خارج شوند. نگرانی دیگر این است که اقتصاد تحت کنترل طالبان، برای مردم درآمد کافی ایجاد نکند تا بتوانند زندگی کنند. آذوقه غذایی و اقلام اساسی مورد نیاز مردم حتی در شهر‌های افغانستان نیز در حال تمام شدن است.

بر اساس این گزارش، بسیاری از مردم افغانستان با سرانه کمتر از دو دلار در روز زندگی می‌کنند. با این اوصاف، سوال اساسی مطرح این است که چه کسی کمک‌های بین المللی به افغانستان را دریافت خواهد کرد. بخش اعظم این کمک‌ها به سازمان‌های غیردولتی فعال در افغانستان داده خواهد شد.

پس از خروج عجولانه و آشفته نیرو‌های آمریکایی و ناتو از افغانستان، ماه گذشته گروه طالبان وارد کابل، پایتخت افغانستان شد و همزمان با آن «اشرف غنی»، رئیس‌جمهور افغانستان از این کشور خارج شد و قدرت به دست طالبان افتاد. پس از خروج اشرف غنی برخی کشور‌ها سفارت‌های خود را در کابل تعطیل کردند و یکی پس از دیگری دست به تخلیه نیرو‌ها و اتباع خود از افغانستان زدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار