شایان گفت: متخلفان عرضه خارج از شبکه و قاچاق سوخت نانوایی‌ها در چابهار یک میلیارد تومان جریمه شده و پرونده آن‌ها به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.

حمیدرضا شایان رییس اداره صنعت، معدن و تجارت چابهار در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  و تشریح فعالیت‌های نظارتی در چابهار اظهار داشت: انجام گشت‌های مشترک نظارتی از واحدهای صنفی خدماتی، تولیدی تصفیه آب، شیرین‌سازی آب آشامیدنی شهر چابهار و احراز تخلف تعداد پنج واحد صنفی و تشکیل پرونده گرانفروشی عرضه کنندگان آب و ارسال به تعزیرات حکومتی برخی از اقدامات اداره صنعت، معدن و تجارت بوده است.

وی ادامه داد: انجام گشت مشترک نظارتی از واحدهای تولیدی شن و ماسه منطقه دمبدف شهرستان چابهار، شناسایی سه واحد تولیدی متخلف و تشکیل پرونده گرانفروشی و ارسال به تعزیرات حکومتی چابهار، نظارت و بازرسی از فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای شهر و بررسی فاکتور خرید و بررسی نرخ کالاهای عرضه شده از دیگر اقدامات این مجموعه طی سال جاری بوده است.

وی ادامه داد: نظارت و بازرسی عاملان خرید سیمان از طریق بورس و بررسی ورود به انبار کالا و بررسی اسناد و مدارک خرید و نرخ آن و حمل سیمان ورودی به شهرستان نیز انجام شده است که امیدواریم نرخ فروش سیمان کاهش پیدا کند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت چابهار گفت: تعدادی از نمایندگان و فروشندگان کالا تاکنون اسناد و مدارک لازم را ارائه نکرده‌اند که و در صورت عدم ارائه مدارک و مشاهده تخلف با آنها برخورد خواهد شد.

وی بر بررسی و نظارت روزانه بر روند توزیع گاز مایع سیلندری در سطح شهر و نرخ گاز عرضه شده توسط خودروهای حمل گاز نیز تاکید کرد.

شایان همچنین به انجام ۲۰ مورد گشت مشترک نظارتی از نانوایی‌های سطح شهر چابهار اشاره و تصریح کرد: با حضور نمایندگان کارگروه آرد و نان شهرستان جلسه‌ای تشکیل و با توجه به احراز تخلف تعدادی از نانوایی‌ها به‌دلیل رعایت نکردن ساعات پخت، کم فروشی و تعطیلی بدون هماهنگی، اقدام لازم در این رابطه انجام خواهد شد.شایان همچنین به انجام ۲۰ مورد گشت مشترک نظارتی از نانوایی‌های سطح شهر چابهار اشاره و تصریح کرد: با حضور نمایندگان کارگروه آرد و نان شهرستان جلسه‌ای تشکیل و با توجه به احراز تخلف تعدادی از نانوایی‌ها به‌دلیل رعایت نکردن ساعات پخت، کم فروشی و تعطیلی بدون هماهنگی، اقدام لازم در این رابطه انجام خواهد شد.

وی بر نظارت و بازرسی از فروشندگان روغن موتور خودرو نیز تاکید کرد و افزود: مدارک عاملان اصلی تامین روغن موتور در حال بررسی و در صورت عرضه خارج از شبکه و عرضه کالا به قیمت غیر متعارف با آنها برخورد تعزیری صورت خواهد گرفت.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت چابهار گفت: بازرسی و نظارت از میدان عرضه تره بار و واحدهای خرده فروشی میوه سطح شهر چابهار انجام شده و برای هشت واحد صنفی متخلف پرونده تشکیل شده و برای رسیدگی، به تعزیرات حکومتی شهرستان چابهار ارسال شده است.

وی از تمامی مردم شهرستان‌های چابهار و دشتیاری درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی مراتب را از طریق تلفن گویای ۱۲۴ اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان چابهار اطلاع رسانی کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به تخلفات رسیدگی شود.

 

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار