وزیر آموزش و پرورش از صدور مجوز تبدیل وضعیت پنج هزار نیروی خرید خدمات در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: در جلسه روز گذشته هیئت دولت به این موضوع پرداخته شده که به زودی شاهد اجرایی شدن آن خواهیم بود.

 علیرضا کاظمی  در نشست صمیمی با مدیران مدارس زاهدان، با ابراز خوشحالی از اینکه در اولین سفر استانی رئیس جمهور در جمع مردم سیستان و بلوچستان حضور دارد؛ اظهار کرد: طبق آمار و تحقیقات مردم این منطقه، پایبندترین مردم به هویت اسلامی - ایرانی هستند که این نشان از فرهنگ با اصالت مردمان این دیار دارد.

وی با اشاره به وضعیت آموزش و پرورش در سیستان و بلوچستان ادامه داد: ما در این استان با سه چالش اساسی در خصوص نیروی انسانی، فضای آموزشی و کیفیت آموزشی روبرو هستیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سرانه فضای آموزشی و میانگین کشوری گفت: در سیستان و بلوچستان به شدت نیازمند ساخت کلاس درس هستیم تا فضای آموزشی در این استان به میانگین کشوری رسیده و کمبود‌های موجود در این زمینه رفع شود؛ البته در این زمینه تلاش همکاران ما در مجموعه آموزش و پرورش استان، نوسازی مدارس و همت خیران قابل تقدیر است.

اختصاص ۲ همت به آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان

وی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم دولت چهاردهم در این سفر اختصاص ۲ همت به آموزش و پرورش استان با اولویت ارتقاء نرخ پوشش تحصیلی و احداث مدارس شبانه روزی است.

کاظمی با اشاره به وضعیت کیفیت آموزشی در سیستان و بلوچستان بیان کرد: کیفیت آموزشی در استان نیازمند یک توجه و اقدام ویژه است و باید برای بهبود آن از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان اولین استانی است که به تدوین سند چشم انداز پنج ساله پرداخته، افزود: کیفیت آموزشی و ارتقا آن یکی از انتظارات ما از شما مدیران مدارس است؛ باید از تمام ظرفیت‌ها برای اجرای برنامه‌های مختلف در راستای ارتقای کیفیت آموزشی استفاده کرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وضعیت نیروی انسانی در سیستان و بلوچستان گفت: یکی از چالش‌های اساسی دیگر در استان موضوع نیروی انسانی است که اتفاقات خوبی در سال‌های گذشته به ویژه سال گذشته با اختصاص بیش از پنج هزار ظرفیت استخدامی ویژه این استان رخ داده، اما تمام تلاش ما برای استخدام نیرو بر مبنای بوم است تا حداکثر نیرو‌های بومی در استان جذب شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.