۱۱واحد تولید خشکبار در بناب بدون سیستم پیش تصفیه فاضلاب فعالیت می‌کنند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بناب گفت:در حال حاضر ۲۳ واحد خشکبار در شهرستان فعال هستند که از این تعداد ۱۲ واحد دارای سیستم پیش تصفیه فاضلاب، ۶ واحد در حال آماده سازی و بقیه فاقد پیش تصفیه فاضلاب هستند که باید هر چه سریع‌تر نسبت به تکمیل و راه اندازی اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،صیاد لطفی رئیس اداره حفاظت محیط زیست بناب در جلسه‌ای با موضوع بررسی مشکلات فاضلاب صنایع و واحد‌های تولیدی خشکبار شهرستان بناب گفت:برخی واحد‌ها که از اقدام برای پیش تصفیه امتناع کردند و به رغم اخطار‌های زیاد توجهی نکردند به دادستانی معرفی و قرار بر پلمب واحد شستشوی آن‌ها شده است.

شهریار فتحی فرماندار بناب هم گفت: رسیدگی به مشکلات صنایع و واحد‌های تولیدی از مهم‌ترین وظایف دولت و مسئولان است و در کنار آن می‌بایست به بحث محیط زیست نیز توجه بسیار ویژه‌ای داشته باشیم تا نسل‌های آتی با مشکل مواجه نشوند.

او اظهار کرد: مشکلات فاضلاب صنایع شهرستان بناب باید به صورت سیستماتیک و کلی حل شود و نمی‌توان به صورت انفرادی به این مشکل نگاه کرد که در غیر این صورت تشکیل این جلسات بی ثمر خواهد بود.

او با اشاره به نقش بسیار مثبت مجموعه صنعت در شهرستان بناب افزود: یکی از بزرگ‌ترین دستاورد‌های واحد‌های صنعتی در شهرستان اشتغال مستقیم بالای ۶ هزار نفر در این حوزه است و بیش از ۲۴ هزار نفر از صنایع و واحد‌های تولیدی امرار معاش می‌کنند.

فرماندار بناب با اشاره به نقش برجسته واحد‌های تولیدی و صنعتی در شهرستان خاطرنشان کرد: به واسطه حضور و فعالیت این عزیزان هیچ گاه در شهرستان بناب مشکلی احساس نکردیم.

فتحی افزود: نقش خیران و مدیران واحد‌های تولیدی و صنعتی در بحث مدرسه سازی، کمک‌های مؤمنانه و تهیه تجهیزات و امکانات بیمارستانی در ایام کرونایی برجسته بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.