سرپرست معاونت امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از ایجاد ۱۵۷ واحد صنعتی جدید در سال جاری با سرمایه گذاری یک هزار و ۸۶۸ میلیارد تومان و اشتغال زایی برای ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،آرش نگاهبان سرپرست معاونت امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی  با اعلام اینکه تعداد واحد‌های صنعتی ایجادی در آذربایجان شرقی در چهار ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش یافت گفت: بیشترین واحد‌های ایجاد شده در زمان مذکور در گروه‌های صنعتی ساخت ماشین آلات و تجهیزات، محصولات از لاستیک و پلاستیک، ساخت مواد و محصولات شیمیائی، ساخت منسوجات و محصولات غذایی و آشامیدنی هاست.

اوافزود: تا پایان تیرماه سال جاری، بیشترین واحد‌های صنعتی در شهرستان‌های تبریز، آذرشهر و شبستر راه اندازی شده اند.

اوهمچنین از راه اندازی ۷۷ طرح توسعه‌ای واحد‌های تولیدی در چهار ماهه اول امسال با سرمایه گذاری ۱۰۷۳ میلیارد تومان و اشتغال زایی برای بیش از ۶۸۰ نفر در استان خبر داد.

سرپرست معاونت امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: بیشترین واحد‌های راه اندازی شده ناشی از توسعه واحد‌های تولیدی، در گروه‌های صنعتی ساخت ماشین آلات و تجهیزات، محصولات فلزی فابریکی و محصولات از لاستیک و پلاستیک بوده است.

نگاهبان همچنین اعلام کرد: در راستای سیاست حمایت و تعمیق تولید داخلی، معافیت گمرکی ماشین آلات در چهار ماهه نخست امسال، نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۳ درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.