معاون دادستان کل کشور در امور حقوق عامه با اشاره به اقدامات قوه قضائیه در حمایت از تولیدکنندگان گفت: قوه قضائیه مرجع تظلم‌خواهی برای تولیدکنندگان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، عمرانی معاون دادستان کل کشور در امور حقوق عامه در نشست هم اندیشی با قضات آذربایجان شرقی گفت: کارنامه قوه قضائیه در بخش حمایت از تولید، اشتغال و اقتصاد مقاومتی در تحقق شعار ۲ سال اخیر که از سوی رهبر معظم انقلاب برای حمایت از تولید داخلی و رونق اقتصادی نامگذاری شده است درخشان است.

او  حل مشکلات تولیدکنندگان در قوه قضائیه را در راستای احساس مسئولیت مسئولان قضایی مبنی بر جلوگیری از بیکاری کارگران دانست و اظهار داشت: لازمه دادستانی و فریادرسی و قضاوت، رعایت عدالت حتی در نگاه به طرفین پرونده است و قاضی باید عاشق قضاوت با هدف اجرای عدالت باشد.

عمرانی همچنین با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری در برهه حساس کنونی، بر مشارکت حداکثری مردم، مسئولان، قضات و کارکنان دولت و دادگستری‌ها در انتخابات تاکید کرد.

خلیل الهی رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با قدردانی از قضات و کارکنان دادگستری به علت عدم تعطیلی محاکم در ایام کرونا، گفت: عملکرد دادگستری استان آذربایجان شرقی در حوزه تثبیت حقوق مالکیت دولت در اراضی ملی و منابع طبیعی و احیای واحد‌های تولیدی و حمایت از تولید درخشان و قابل قبول است.

خلیل الهی افزود: از ابتدای شروع موضوع اجرای قانون جامع حدنگار تا پایان سال ۱۳۹۹، بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی در استان تثبیت شده است.

او گفت: اعتماد واحد‌های تولیدی و صنعتی به مسئولان قضایی بیش از متولیان امر بوده و مراجعه اول مدیران واحد‌های تولیدی به دادگستری است و دادگستری نیز مشکلات واحد‌ها از حیث کارگری، مالیاتی و تسهیلات بانکی را با تشکیل جلسات مختلف حل و فصل و در نتیجه از تعطیلی واحد‌ها جلوگیری می‌کند.

خلیل الهی با اشاره به اینکه تمام معاندین نظام دست به دست هم داده اند تا انتخابات را با تبلیغات خود به ویژه در فضای مجازی تحت الشعاع قرار دهند، گفت: مردم به سرنوشت کشور حساس هستند و در انتخابات مشارکت حداکثری خواهند داشت.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.