منبتی مدیر کل بنیاد مسکن استان گفت: با هدف احیای بافت با ارزش روستایی برای دو روستا پشامگ بخش پارود شهرستان سرباز و روستای ترند بخش نسکند شهرستان سرباز تهیه طرح احیای بافت فرسوده انجام شده است.

منبتی مدیر کل بنیاد مسکن  سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: با هدف احیای بافت با ارزش روستایی و حفاظت از ارزش‌های فرهنگی، تاریخی، کالبدی فضایی معماری و منظر روستایی در دو روستای هدف  پشامگ بخش پارود شهرستان سرباز و روستای ترند بخش نسکند شهرستان سرباز  تهیه طرح انجام گرفته است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان ادامه داد: در اجرای بافت با ارزش روستای پشامگ سرباز تاکنون با اعتبار بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان ۵ هزار متر مربع کفسازی با مصالح بومی صورت گرفته است و در سال جاری نیزبا اختصاص اعتبار ۵۰۰ میلیون تومانی، ادامه این طرح پیگیری می‌شود.

منبتی همچنین گفت: در سنوات گذشته نیز در شمال استان، برای احیا بافت با ارزش روستای قلعه نو اقدامات شایانی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان انجام شده است.

طرح‌ها با بهره گیری از مشاورین کارامد و آشنا به فضای معماری روستا‌های استان با صرف ساعت‌ها کارکارشناسی انجام می‌گیرد و نهایت سعی در رعایت جزییات لحاظ می‌گردد.

انتهای پیام/گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.