رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: سالانه ۷۵ هزار تن سیب از چهارهزار هکتار باغ در لرستان برداشت می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، اسفندیار حسنی مقدم،رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اعلام کرد: سال گذشته پنج هزار تن سیب به کشور‌های چین، هند و روسیه صادر شد و لرستان رتبه دهم تولید سیب را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: شهرستان بروجرد با برداشت سالانه ۳۵ تا ۴۰ هزار تن ۵۰ درصد سیب استان را تولید می‌کند.

وی افزود: از ۴۲ هزارهکتار باغات لرستان ۳۱۰ هزارتن انواع محصولات باغی برداشت می‌شود و تعداد بهره‌بردار مشغول در این حوزه ۸۰ هزار نفر است.

حسنی مقدم با اشاره به ارزش افزوده محصولات باغی نسبت به سایر محصولات کشاورزی اضافه کرد: یکی از مشکلات مرتبط با محصولات باغی کمبود سردخانه و ذخیره سازی است، در حال حاضر تنها ۲۰ هزار تن سردخانه در استان وجود دارد و بالغ بر ۱۰۰ هزار تن هم مجوز سردخانه صادر شده است.

وی بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی از سرمایه‌گذارانی که تمایل دارند در حوزه احداث سردخانه و ذخیره سازی ورود کنند در خصوص زمین، مجوز و معرفی به بانک برای دریافت تسهیلات حمایت می‌کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بر برند سازی و بسته بندی محصولات باغی تاکید کرد و گفت: آب، خاک حاصلخیز و نور فراوان سبب شده ارزش غذایی محصولات باغی تولید شده در استان به مراتب بیشتر از دیگر نقاط باشد.

حسنی مقدم افزود: چهارهزار هکتار باغ سیب در استان وجود دارد که سالانه ۷۵ هزار تن انواع سیب با کیفیت برداشت می‌شود، بخشی از این سیب مصرف داخلی و مابقی به دیگر استان‌ها صادر می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.