۵ کشته و زخمی در حمله به نیرو‌های ترکیه در سوریه

مقامات ترکیه اعلام کردند در حمله روز گذشته به نیرو‌های این کشور در ادلب سوریه دو نظامی کشته و سه نفر زخمی شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، نظامیان ترکیه در شمال غرب سوریه هدف حمله قرار گرفتند.

بر این اساس، وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: این حمله در شمال غرب سوریه و در استان ادلب انجام شد که طی آن دو نظامی کشته و سه تن زخمی شدند. نیرو‌های کشته شده در این حمله همگی از افسران پیاده نظام کشور بودند.

ادلب یکی از آخرین مناطقی است که هنوز در دست گروه‌های افراطی و تروریستی است و ترکیه با اعزام نیرو‌های نظامی به این منطقه مدعیست خواهان مبارزه با این گروه هاست.

دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن اعلام کرد: روز گذشته یک بمب در مسیر کاروان نظامیان ترکیه در جاده شهر ادلب منفجر می‌شود که موجب کشته و زخمی شدن ۵ نیروی نظامی این کشور شده است.

به گزارش منابع خبری نیرو‌های نظامی مجروح شده در این حادثه با بالگرد به بیمارستان‌های ترکیه منتقل شده اند. گروهی موسوم به حامیان ابوبکر صدیق، از گروه‌های نزدیک به تروریست های داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه بعد از این حادثه برای دیدار با فرماندهان نظامی به سوریه سفر کرد. آکار در مرکز فرماندهی ترکیه در حاتای ترکیه و پیش از عزیمت به سوریه گفت: ما به ماموریت خود در سوریه ادامه می‌دهیم. ما باید به اهداف خود در این کشور برسیم تا نشان دهیم خون نظامیان ما به هدر نرفته است.

وی در ادامه خواستار برقراری ثبات و امنیت در ادلب سوریه و جلوگیری از ورود مهاجران سوری به ترکیه شد.

در حال حاضر ترکیه میزبان بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار پناهنده سوری است. در فوریه سال گذشته دست کم ۳۳ نیروی نظامی ترکیه در حمله هوایی به ادلب کشته شدند که در پی آن و در اقدامی تلافی جویانه دولت آنکارا مواضع نیرو‌های دولتی سوریه را بمباران کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار