نماینده ولی فقیه در استان هیئت‌های مذهبی را بعد از نماز‌های جمعه بزرگترین پایگاه دینی وملی در جامعه اسلامی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حجت الاسلام والمسلین آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان در آئین تجلیل از هئیت‌های مذهبی تبریز با بیان اینکه نقش هیت‌های مذهبی و جایگاه مردمی آن آن بر هیچ کسی پوشیده نیست گفت:این هئیت‌ها ریشه در نهضت عاشورا دارد و یکی از ریشه‌های نهضت انقلاب اسلامی در دوره ماهمین هیئت‌ها هستند.

او هیت‌های مذهبی را فرصتی ناب برای پرورش انسان و انسان سازی عنوان کرد و افزود:هرچه قدرارزش این هیت‌ها درمیان مردم شناخته شود میزان تاثیر گذاری آن‌ها بر مردم نیز بیشتر خواهد شد.

اوگفت:هیت‌های مذهبی مجوعه‌های خود جوش وکاملا مردمی هستند که مبتنی بر باور‌ها و اعتقادات ناب دینی شکل می‌گیرندکه نقش بی بدیل این هئیت‌ها در بزرگداشت شعائر دینی و اسلامی مخصوصا درماه‌های محرم و صفر بر کسی پوشیده نیست.

نماینده ولی فقیه در استان آموزش افراد برای امداد وتبلیغ در حوزه را از کار کرد‌های مثبت هئیت‌ها عنوان کرد وافزود: کار کرد حقیقی هئیت‌های مذهبی تقویت فکری و ذهنی افراد جامعه است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی این هیت‌ها خیلی گسترش پیدا کردند و در پیروزی انقلاب هم خیلی اثرگذار بودند.

حجت الاسلام والمسلین آل هاشم به نقش اجتماعی هئت‌ها اشاره کرد و گفت: نقش اجتماعی این هیت‌ها در عرصه مقابله با کرونا بیشتر به چشم می‌خوردو حتی شرایط کرونایی نیز مانع این نقش مهم هیت‌ها نشده است و در قالب کمک‌های مومنانه و رزمایش مواسات به صورت گسترده در کنار اسب دیدگان کرونا و نیاز‌مندان هستند.

اوادامه داد:در دین اسلام عبادت تنها نماز روزه نیست بلکه خدمات اجتماعی هم شامل عبادت می‌شود واین کار‌ها زمینه ساز رشد و تعالی افرادی است که در این حرکت ارزشمنددر هیت‌ها تلاش کرده اند و زحمت کشیده اند.

اوبه ویژگی‌های هئیت مطلوب حسینی اشاره کرد وگفت: هئیت مطلبوب حسینی مذهبی باید به معنای واقعی میان شور و شعور ارتباط عاطفی برقرار کند.

نماینده ولی فقیه در استان برگزاری جلسات قرآن در هئیت‌ها را بیسار ارزشمند و ضروری دانست وافزود:قرآن از سیره امام حسین ع است که در شب عاشورا هم خواندن قران را ترک نکردند واین نشان دهند این است که قیام امام حسین ع نمی‌تواند جدااز قران باشد.

حجت الاسلام شعبانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان نیز در این مراسم به نقش مهم هئیت‌ها در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت:هیت‌ها مقطع‌های حساسی مثل دفاع مقدس چه دربحث اعزام نیرو به جهبه‌ها وچه امروز در بحث گام دوم انقلاب و ساختن تمدن نوین اسلامی نقش شان با هیچ نهادی قابل قیاس نیست و ما با همه وجود به این باور رسیده ایم که هیچ حرکت فرهنکی و هیچ نهادی نمی‌تواند به توانمندی و به اثر گذاری هئیت‌های مذهبی باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار