معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت‌جام گفت: امسال کاشت گوجه فرنگی در مزارع تربت جام ده درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، باقر خدادادی معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت‌جام گفت: سطح زیر کشت گوجه فرنگی در تربت جام طی سال زراعی جاری به ۲۸۰ هکتار رسید که نسبت به سال زراعی گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته است.

او افزود: قطع برق و آب در اوج فصل کاشت این محصول و کاهش قیمت گوجه فرنگی در بازار حین برداشت از عوامل کاهش سطح زیر کشت آن در این شهرستان است.

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت‌جام میانگین برداشت این محصول از هر هکتار را ۴۸ تن ذکر و ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال در پایان فصل برداشت افزون بر ۱۳ هزار و ۴۴۰ تن گوجه فرنگی در این شهرستان برداشت و روانه بازار‌های مصرف شود.

خدادادی بیان کرد: در سال زراعی جاری با هدف صرفه‌جویی در منابع آب ۱۵ درصد از مزارع گوجه فرنگی این شهرستان به روش‌های نوین آبیاری کشت شد.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: امسال در ۱۰۰ درصد مزارع این محصول مبارزه بیولوژیک و شیمیایی انجام شد.

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت‌جام به خسارت ۱۵ درصدی مزارع گوجه فرنگی این شهرستان در امسال اشاره تاکید کرد: از مرحله کاشت تا برداشت این محصول در تربت‌جام در هر هکتار بیش از ۱۸۵ نفر روز مشغول کار می‌شوند.

خدادای با بیان اینکه محصول گوجه فرنگی در تربت جام بیش از ۴۳۵ خانوار بهره بردار دارد اظهار کرد: هر سال برداشت گوجه فرنگی در این منطقه از اوایل شهریور ماه آغاز می‌شود و تا اواخر مهر ادامه می‌یابد.

او افزود: در حال حاضر این شهرستان یک واحد فرآوری گوجه فرنگی دارد.

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت‌جام ادامه داد: افزون بر ۹۵ درصد گوجه فرنگی تولید تربت‌جام در بخش نصرآباد و پنج درصد آن در بخش مرکزی این شهرستان کشت و برداشت می‌شو و در حال حاضر هر کیلو محصول گوجه فرنگی از کشاورزان این منطقه به قیمت ۲۸ هزار ریال خریداری می‌شود.

انتهای پیام/س. ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.