آیین آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه خواهران و مرکز جامعه الزهرا (س) امروز در قم برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  آیین مشترک آغاز سال جدید تحصیلی جامعه‌الزهرا و حوزه‌های علمیه خواهران روز پنجشنبه  با حضور مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب در قم و دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه آغاز شد.

مدیر جامعه الزهرا (س) در این آیین با بیان این که در سال جدید تحصیلی، برنامه محوری در دستور کار حوزه‌های علمیه خواهران قرار دارد، گفت: جهت گیری حوزه‌های علمیه در همه بخش‌های آموزشی، پژوهشی و مطالعاتی تکیه بر سیاستگذاری‌ها و اسناد بالادستی به ویژه رهنمود‌های امام (ره) و رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید است.

او  اظهار کرد: تلاش برای ارتقای مهارتی طلاب، توجه به بیانیه گام دوم، انگیزه بخشی و جریان سازی در حوزه‌های علمیه خواهران، کار تشکیلاتی و تعامل موثر، ساماندهی هسته‌های پژوهشی و گروه‌های جهادی با حضور طلاب خواهر از اقداماتی است که در اولویت حوزه‌های علمیه خواهران قرار دارد.

برقعی علم همراه عمل را نیاز کنونی دانست و گفت: روحانیت وارث انبیاء و مسئولیت هدایت انسان پس از انبیاء الهی را بر دوش دارند که به دوش کشیدن این وظیفه سنگین در درجه اول تزکیه نفس  طلاب است.

او  با بیان این که ایجاد جامعه دینی از جمله وظایف حوزه‌های علمیه است، ادامه داد: مردم از علمای دین توقع تبیین مسائل دینی را داشته‌اند و با توجه به این که روحانیت ادامه کار انبیاء الهی است، روحانیون نیز برای تحقق جامعه دینی به عنوان حقیقت توحید تلاش کنند.

مدیر جامعه الزهرا (س)  گفت: انبیاء الهی هندسه جدیدی برای شیوه زندگی را عرضه کرده‌اند که تبیین چنین سبک زندگی مبتی بر آموزه‌های انبیاء الهی نیاز به کار پژوهشی عالمان و همچنین عمل به این آموزه‌هاست.

تا کنون ۶۰ هزار بانوی طلبه در حوزه‌های علمیه خواهران فارغ التحصیل شده‌اند و هم اکنون نیز ۶۰ هزار بانوی طلبه در جامعه الزهرا و حوزه‌های علمیه خواهران در حال تحصیل هستند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار