جانشین فرماندهی نیروی زمینی ارتش کشور گفت: نیروی زمینی ارتش در استان فارس با راه اندازی نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا گام‌های موثری در درمان و بهبودی بیماران برداشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  امیر سرتیپ نعمتی جانشین فرماندهی نیروی زمینی ارتش کشور در بازدید از مرکز واکسیناسیون شهدای نیروی زمینی ارتش، راه اندازی این مرکز را از اقدامات ارتش برای کمک به مجموعه بهداشت و درمان در استان فارس برشمرد و گفت: از ابتدای شیوع کرونا در کشور، نیروی زمینی ارتش در استان فارس با راه اندازی نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا گام‌های موثری در درمان و بهبودی بیماران برداشته است.

او تصریح کرد: با ۲۸ بیمارستان ارتش در سراسر کشور در خدمت عموم قرار گرفت و بیمارستان سیار و صحرایی نیز با توجه به نیازمندی دانشگاه علوم پزشکی کشور و هماهنگی‌ها در خدمت کادر درمان قرار گرفت.

او با اشاره به تجهیز ۳ بیمارستان پشتیبان ارتش برای ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی در فارس، افزود: در حال حاضر بنا به درخواست دانشگاه علوم پزشکی شیراز یکی از این بیمارستان‌های پشتیبان با بستری ۲۶ بیمار مبتلا به کرونا در حال فعالیت است و ۲ بیمارستان دیگر نیز در صورت اعلام نیاز از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا آماده ارائه خدمت به بیماران خواهد بود.

امیر نعمتی ادامه داد: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به تبع نیروهای مسلح در اجرای فرامین مقام معظم رهبری در تمامی صحنه ها و بحران‌ها وارد میدان شده و آمادگی دارد تمام توان خود را پای کار بیاورد، ضمن اینکه ماموریت ارتش دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی ایران است و همرزمان در مرزهای کشور مشغول مامورت اصلی هستند.

امیر سرتیپ دوم ابوالقاسم رضایی فرمانده ارشد آجا در استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد از راه اندازی مرکز واکسیناسیون در شیراز با تزریق روزانه ۵۰۰ دوز واکسن کرونا به گروه‌های هدف خبر داد و گفت: این مرکز با نام شهدای نیروی زمینی ارتش و به منظور سرعت بخشیدن به روند واکسیناسیون علیه بیماری کرونا در تیپ ۵۵ هوابرد راه اندازی شده است.

او با بیان اینکه در حال حاضر گروه هدف برای تزریق واکسن در این مرکز کارکنان پایور وظیفه و خانواده‌های آن‌ها هستند، افزود: در صورت تخصص سهمیه واکسن از سوی علوم پزشکی شیراز به این مرکز، آمادگی واکسیناسیون برای افراد عادی در گروه‌های سنی که از سوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود، وجود دارد.

امیر سرتیپ رضایی با اشاره به اینکه در این مرکز واکسن‌های سینوفارم و کووایران برکت در حال تزریق به گروه‌های هدف است، افزود: پیش بینی می‌شود تا یک ماه آینده تمامی کارکنان پایور وظیفه در استان فارس و خانواده‌های آن‌ها واکسن کرونا را دریافت کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.