رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر شیراز با اشاره به احیای بافت‌های درون شهری، گفت: با احیای بافت‌های مرکزی شهر، ضمن ارائه بهتر خدمات، از هزینه‌های اضافی جلوگیری خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، غلامعلی ترابی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز در بازدید از سایت ۱۸ هکتاری تغییرکاربری یافته در بلوار آفرینش، گفت: یکی از دغدغه‌های اعضای شورای شهر تغییر کاربری در ارتفاعات اطراف شیراز است که می‌تواند باعث زمین خواری در این محدوده‌ها شود.

او ادامه داد: ۱۸ هکتار از اراضی بلوار آفرینش را در کمیسیون ماده ۵ برای ساخت و ساز جهت پرسنل جهاد کشاورزی در جهت مسکن ملی تغییرکاربری داده اند.

ترابی با بیان اینکه شورای شهر شیراز موافق اقدام ملی مسکن است، تصریح کرد: جانمایی زمین برای مسکن ملی بسیار مهم است و موضوعات مختلفی نظیر خدمات رسانی و جلوگیری از آسیب رسانی به محیط زیست باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو شورای شهر شیراز همچنین گفت: در صورت تغییرکاربری و ساخت و ساز در این ۱۸ هکتار، ۱۰۰ هکتار از زمین‌های شمال غرب شیراز با مشکلاتی مواجه خواهند شد.

او با بیان اینکه مرکز شهر از سکنه در حال خالی شدن است، اذعان داشت: زمین‌های مناسبی در شهر داریم که متناسب با طرح جامع شیراز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

ترابی با اشاره به اینکه باید بافت‌های درون شهری را احیاء کنیم، اظهار داشت: با احیای بافت‌های مرکزی شهر، ضمن ارائه بهتر خدمات، از هزینه‌های اضافی جلوگیری خواهد شد.

او پیشنهاد داد که برای رسیدن به بهترین راهکار، با حضور همه ارگان‌ها و دستگاه‌های مرتبط طرحی جامع با ظرفیت سنجی براساس توسعه مطلوب شهر ارائه شود.

دبیر کمیته فنی کمیسیون ماده ۵ در این جلسه گفت: در سال ۱۳۸۸ محدوده شیراز حدود ۱۲ هزار هکتار بود، اما بعد به ۲۱ هزار هکتار رسید که در کشور بی نظیر بوده است.

رهنمایی با بیان اینکه ۱۸ هکتار بلوار آفرینش دارای کاربری فضای سبز بوده، اذعان داشت: در جهت حفظ اقلیم و محیط زیست باید در محور شمال و شمال غرب، ساخت و ساز کم و سرانه فضای سبز افزایش یابد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری شیراز نیز بیان داشت: سایت ۱۸ هکتاری بلوار آفرینش از مناطق حساس و زیست محیطی شهر است.

جواد بهادری عنوان کرد: اگر فردی بخواهد زمینی را تغییرکاربری دهد، به هیچ وجه امکان ندارد، اما ادارات و ارگان‌های دولتی به راحتی تغییرکاربری می‌دهند.

سعید معصومی، سرپرست شهرداری منطقه ۱۰ نیز متذکر شد: اگر در این منطقه یک کلبه کوچک ساخته شود، کل دشت و فضای سبز و محیط زیست آن از بین خواهد رفت.

با حضور رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر شیراز، معاون معماری و شهرسازی شهرداری، سرپرست شهرداری منطقه ۱۰، نماینده‌های مسکن و شهرسازی و جمعی از مدیران و کارشناسان از سایت ۱۸ هکتاری بلوار آفرینش بازدید به عمل آوردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.