عضو شورای شهر شیراز اشاره به وضعیت نامناسب سقف اردو بازار شیراز، گفت: خاک بی توجهی از سر این اثر ملی زدوده خواهد شد.

 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، افسانه خواست خدایی عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به وضعیت نامناسب سقف اردو بازار شیراز به عنوان یک آثار ملی، گفت: به دلیل اینکه بخشی از سقف را موریانه خورده است تلی از خاک بر روی سقف انباشته شده که در صورت بروز حادثه ناگهانی، وضعیت خطرناکی برای ساکنان آن به همراه خواهد داشت.

او افزود: سال‌های گذشته تفاهم نامه‌ای بین شهرداری و سازمان میراث فرهنگی منعقد شده که مرمت این بنا برعهده سازمان میرات فرهنگی است که متاسفانه عدم پیگیری سازمان مربوطه و وضعیت خطرناک این بازار، پیگیری این امر خطیر را ضروری ساخت.

خواست خدایی گفت: به عنوان نماینده مردم شیراز ودر راستای حفظ آثار تاریخی و فرهنگی شهر، پیگیری مرمت سقف اردو بازار را که قدمت آن مربوط به دوره قاجاریه است را در راس برنامه‌های خود قرار داده و هفته گذشته از این مکان بازدید کردم.

او همچنین پیگیری اصلاح شیب بندی کف بازار روح الله را از دیگر فعالیت‌های خود برشمرد و گفت: با توجه به اینکه بازار چندماهی است سنگفرش شده است، اما شیب بندی نامناسب سبب جاری شدن آب به داخل مغازه‌ها می‌شود که با نزدیکی به فصل بارندگی اصلاح این شیب بندی از ضروریات است.

خواست خدایی از بررسی این موضوعات در کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا خبر داد و ادامه داد: به منظور بررسی بیشتر، اعضای کمیسیون پنجشنبه ۱۸ شهریور از این بنا‌ها بازدید خواهند کرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.