رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: اصلاح ساختار وزارت نیرو در حوزه آب و برق، بهره گیری از بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری صنعت آب و برق مورد بحث قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز خود با وزیر نیرو در جمع خبرنگاران گفت: در این نشست اصلاح ساختار وزارت نیرو در حوزه آب و برق، بهره گیری از بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری صنعت آب و برق مورد بحث قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر اساس قانون صنایع مکلف به احداث نیروگاه برای تامین برقشان هستند. به علاوه درباره موضوع صادرات و قیمت گذاری برق بحث و بررسی صورت گرفت. در ادامه نیز موضوع بهره گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر با استفاده از بخش خصوصی در این حوزه و جلوگیری از تلفات برق به بحث گذاشته شد.

حسنوند تصریح کرد: مقرر شد کمیته مشترکی از وزارت نیرو و کمیسیون انرژی برای استفاده از طرفیت‌ها در برنامه هفتم توسعه شکل بگیرد و در بودجه سال آینده نیز وزارت نیرو بیش از پیش پشتیبانی شود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: نگرانی‌های مردم درباره حوزه آب و برق جدی است و باید در برنامه‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت این نگرانی‌ها برطرف شود. بر اساس توافقات مقرر شد وزارت نیرو برنامه کوتاه یک ساله‌ای برای عبور از زمستان و تابستان آینده و برنامه میان مدت چند ساله‌ای به مجلس ارائه کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار