به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از techstory؛ تبلیغات اینستاگرام یکی از قویترین روشها برای جذب مشتری و ایجاد کسب و کار اینترنتی است. طبق گزارشات، حدود ۷۵ درصد از کاربران اینستاگرام روزانه تحت تأثیر تبلیغات این شبکه اجتماعی قرار میگیرند و اقداماتی مانند خرید یا بازدید از وب سایت را انجام میدهند.
اجرای یک تبلیغ موفق در اینستاگرام نیاز به برنامه ریزی و تلاش زیاد دارد. به همین علت برای دستیابی به نتایج عظیم، باید کارهایی همچون ایجاد کمپین تبلیغاتی، جذب مخاطبان، تعیین هدف، طراحی و ویرایش تبلیغات انجام داد. در مطلب امروز، ما لیستی از ضروریترین مراحلی که باید برای تبلیغ نام تجاری خود و جذب مشتریان در اینستاگرام انجام دهید را آورده ایم.
شما قبل از ایجاد تبلیغات در اینستاگرام، ابتدا باید هدفی برای فروش محصولات خود تعیین کنید. خوشبختانه، این شبکه اجتماعی از قبل لیستی را تعیین کرده که به شما در جذب دنبال کننده و فروش بهتر کمک میکند. شما باید برای معین کردن اهداف کارهایی همچون: شناخت کافی از محصولات ، ویرایش ویدئوها، عکسبرداری از محصولات و تعامل بیشتر با مخاطبان را انجام دهید.
فروشندگان اینترنتی بعد از تعیین هدف باید مخاطبانی را در تبلیغات خود جذب کنند که به محصولاتشان علاقه دارند مثلا فروشندگان لوازمالتحریر باید دانشآموزان، دانشجویان و هنرجویان را با تعامل زیاد خود جذب کنند تا محصولشان به فروش برسد. براساس گفته کارشناسان تبلیغات جذب مخاطبان طبق جمعیت شناسی ، موقعیت ، رفتار ، علاقه و موارد دیگر انجام می شود.
شما باید بدانید دو نوع مخاطب، "سفارشی و تماشاگران شبیه به هم" در اینستاگرام وجود دارد. مخاطبان سفارشی به گروهی از افرادی گفته میشود که قبلاً از وب سایت یا صفحه کاربری شما بازدید کردهاند. این مخاطبان برای تعامل در اینستاگرام و افزایش مشتری مناسب هستند.
برای ایجاد یک مخاطب سفارشی، نیازی به استفاده از گزینههای هدف گذاری داخلی ندارید. در عوض، میتوانید پایگاه دادهای از ایمیلها و شماره تلفنها را به سادگی بارگذاری کنید. سپس پلتفرم اینستاگرام یا فیسبوک مخاطب سفارشی برای تبلیغ شما ایجاد میکنند. مخاطبان ظاهری نوعی از مخاطبان سفارشی هستند که به شما امکان میدهند اهداف خاصی را برای تبلیغ خود ایجاد کنید.
براساس گزارشها، اینستاگرام دو نوع بودجه بندی تبلیغاتی ظاهری و استاندار ارائه میدهد. در بودجه بندی ظاهری شما ابتدا باید روی گزینه روزانه کلیک کرده تا هر روز مبلغ تعیین شده تبلیغات را به شما نشان داده و سپس شما آن را پرداخت کنید. در بودجه بندی ظاهری اینستاگرام محصولات شما را تبلیغ کرده و سپس حداکثر بودجه بندی تبلیغات را به شما اعلام میکند.
پس از انجام مراحل بالا شما باید تبلیغات محصولات جدید خود را با کمک قالبهای تبلیغاتی که در اینستاگرام وجود دارد انتخاب کنید.
تبلیغات عکس: از این تبلیغات برای بیان داستانهای تجاری یا معرفی محصولات با استفاده از تصاویر بصری خیره کننده استفاده کنید. اگر مبتدی و تازه وارد تبلیغات اینستاگرام هستید، بهتر است تبلیغات عکس را شروع کنید، زیرا تنظیم آنها بسیار آسان است و عملکرد بسیار خوبی دارند.
تبلیغات چرخ و فلک: این تبلیغات برای نمایش چندین محصول یا استفادههای متعدد از یک محصول بهتر است. در اینجا، کاربر میتواند انگشت خود را برای مشاهده همه تصاویر بکشد و اقدام مناسب را برای خرید محصول انجام دهد.
تبلیغات ویدیویی: اینستاگرام به شما امکان میدهد تبلیغات ویدیویی تا ۶۰ ثانیه داشته باشید. با این حال، بهتر است مخاطبین خود را در ۳۰ ثانیه اول جذب کنید. تبلیغات قانع کننده و احساسی ایجاد کنید که به مخاطبان شما ارزش میبخشد و آنها را تشویق به انجام اقدام دلخواه میکند.
برای یک تبلیغات موفق در اینستاگرام، باید آن را به طور مداوم ویرایش کنید. ویرایش تبلیغات را میتوان با ردیابی میزان تبدیل و مشارکت خود از طریق مدیر تبلیغات فیسبوک یا هر ابزار تجزیه و تحلیل داده انجام داد. اگر یک شرکت بزرگ را اداره میکنید، میتوانید از ابزارهای بازاریابی رسانههای اجتماعی که تجزیه و تحلیل و گزارش دادههای عمیق را ارائه میدهند نیز کمک بگیرید. هدف از ردیابی عملکرد تبلیغات شما و پیدا کردن نقاط ضعف و قوت تبلیغ شما است.
با استفاده از این دادهها، میتوانید تغییرات لازم را برای دسترسی بیشتر و تعامل بیشتر در اینستاگرام ایجاد کنید.
براساس گزارشها اینستاگرام یک بستر شگفت انگیز برای گسترش آگاهی از نام تجاری و فروش محصولات شما از طریق تبلیغات است. اما اغلب ایجاد اولین تبلیغ شما در تمام شبکههای اجتماعی می تواند بسیار دلهره آور باشد. با این حال ، با تحقیقات خوب و برنامه ریزی هوشمندانه ، می توانید یک تبلیغ قدرتمند اینترنتی برای تجارت خود طراحی کنید.
مراحل بالا تمام اطلاعات مربوط به ایجاد و اجرای تبلیغات موفق اینستاگرام را ارائه می دهد. با یک هدف روشن شروع کنید ، یک بودجه تبلیغاتی کوچک تعیین کنید ، مخاطبان مناسب را هدف قرار دهید ، تبلیغات خیره کننده ایجاد و عملکرد تبلیغات خود را پیگیری کنید. این مراحل را دنبال کنید تا کسب و کار خود را ارتقا داده و مشتریان زیادی را جذب کنید.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/