سخنگوی ستاد کرونای استان البرز گفت: واکسیناسیون افراد بالای ۴۵ سال علیه کرونا درالبرز آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،مهرداد بابایی البرز سخنگوی ستاد کرونای استان البرز با اشاره به این که از دیروز واکسیناسیون افراد بالای ۴۵ سال آغاز شده، گفت: از واجدین شرایط درخواست می‌شود قبل از مراجعه به مراکز تجمیعی حتما ثبت نام کنند و بدون نوبت مراجعه نداشته باشند.

البرز سخنگوی ستاد کرونای استان البرزگفت: وقتی دامنه سنی تزریق پایین می‌آید، تعداد متقاضیان بالا می‌رود و در این شرایط ثبت نام و اخذ نوبت اهمیت بیشتری پیدا می‌کند چون در صورت تجمع بیش از حد، هم روند واکسیناسیون کند می‌شود و هم احتمال انتقال بیماری بالا می‌رود.

بابایی گفت: از یک ماه گذشته تا کنون روند تزریق واکسیناسیون سرعت قابل قبولی داشته و اخیراً هم با ورود محموله جدید واکسن، ظرفیت تزریق واکسن در البرز و سایر استان‌ها چند برابر می‌شود.

او در پاسخ به اینکه آیا کسی که دوز اول واکسن را در یک مرکز تزریق کرده می‌تواند دوز دوم را در مرکز دیگری بزند افزود: اگر هر دو مرکز در یک شهر و شهرستان باشند مشکلی ندارد ولی این امکان (مگر در شرایط خاص) وجود ندارد که یک دوز در یک استان و دوز دوم در استان دیگری تزریق شود.

بابایی گفت: مردم نگران نباشند چون تا سه ماه بعد از تزریق دوز اول می‌توانند دز دوم را تزریق کنند.

انتهای پیام  /ر .ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.