مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی به بررسی طرح غربی ساخت جهانی بهتر و اینکه آیا این طرح رقیبی برای ابتکار چینی کمربند-راه است، یا خیر، پرداخت.

به گزارش  حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی به بررسی طرح غربی ساخت جهانی بهتر و اینکه آیا این طرح رقیبی برای ابتکار چینی کمربند-راه است یا خیر، را تحلیل کرد.

در این گزارش آمده: مهم‌ترین خروجی آخرین نشست سران گروه هفت اعلام طرح ساخت جهانی بهتر به منظور پر کردن شکاف سرمایه گذاری در بخش زیرساخت میان کشور‌های توسعه یافته از یک طرف و کشور‌های در حال توسعه و کمتر توسعه یافته از طرف دیگر بود.

در ادامه این گزارش تصریح شده: با در نظر گرفتن این نکته که رشد فزاینده قدرت چین و بازگشت رقابت قدرت‌های بزرگ به صحنه بین المللی در حال حاضر مهم‌ترین تهدید علیه آمریکا تلقی می‌شود، این طرح را می‌توان جایگزینی برای طرح کمربند-راه چین و روشی برای خنثی کردن افزایش نفوذ استراتژیک پکن در جهان در حال توسعه دید.

گزارش حاضر به طور خلاصه ابعاد گوناگون طرح ساخت جهان بهتر را بررسی کرده و به مقایسه آن با ابتکار کمربند-راه چین می‌پردازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار