مدیردفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران درباره وضعیت کنونی تجمیع اساسنامه جوایز ادبی توضیحاتی داد.

مصطفی راضی جلالی، مدیر دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در  گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تجمسع اساسنامه جوایز ادبی اظهار کرد: سال گذشته پیشنهاد تجمیع اساسنامه جوایز ادبی را به معاونت فرهنگی وزارت ارشاد دادیم. این پیشنهاد در معاونت فرهنگی وزارتخانه وجود دارد درصورتی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صلاح بدانند حتما آن را دوباره به منظور بررسی مجدد برایشان یا معاون فرهنگی جدید ارسال می‌کنیم تا از طریق آن‌ها به شورای عالی انقلاب قرهنگی برای تصمیم گیری درباره تجمیع اساسنامه جوایز ادبی ارسال کنند.


بیشتربخوانید



وی افزود: جایزه ادبی جلال آل ادبی با جوایز ادبی دیگر که در سطح ملی برگزار می‌شود متفاوت است از این رو منتظر تجمیع اساسنامه‌های جوایز ادبی برای برگزاری آن نیستیم. این جایزه ادبی اساسنامه خاص خود را دارد. در آیین نامه اش شیوه کار مشخص شده است قاعدتا باید پیش از آغاز رسمی جایزه ادبی جلال آل احمد دبیرعلمی، اجرایی و هیئت علمی آن مشخص شوند. از سوی دیگرباید برخی کار‌های مقدماتی از جمله تجمیع آثار و تشکیل جلسات تشکیل هیئت امنای جایزه پیش از اجرای آن انجام شود.

مدیردفتر شعر و ادبیات داستانی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به اینکه با دستور مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران کار‌های جمع آوری آثار امسال زودتر شروع شد بیان کرد: باتوجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری را در کشور در پیش داشتیم وزیر و معاون فرهنگی دولت دوازدهم نخواستند دبیرعلمی و اجرایی جایزه ادبی جلال آل احمد را تعیین کنند تا از این طریق برای وزیر دولت سیزدهم که آن زمان مشخص نبود چه کسی است تعیین تکلیف کرده باشند. این مهم را به عهده وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی گذاشتند. کار‌های اجرایی آن از ابتدای سال جاری در دبیرخانه این جایزه ادبی انجام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار