تزریق واکسن به سنین ۴۱ سال و بالاتر در استان مرکزی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، دکتر سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک از واکسیناسیون سنین ۴۱ ساله‌ها و بالاتر در استان مرکزی خبر داد و گفت: تزریق واکسن به گروه‌های سنی هدف به متولدین ۱۳۵۹ به پایین (۴۱ سال به بالا) رسید.

جمالیان افزود: خوشبختانه کار تزریق واکسن در استان مرکزی با سرعت خوب و قابل قبولی در حال انجام است و طبق گروه بندی سنی افرادیکه شامل دریافت واکسن می‌شوند، متولدین ۱۳۵۹ به پایین یعنی ۴۱ سال به بالا می‌توانند به مراکز تجمیعی تزریق واکسن مراجعه کنند.

او اضافه کرد: از کسانیکه شامل دریافت واکسن می‌شوند می‌خواهیم تا نظم مراکز و سالن‌های تزریق واکسن را رعایت و حضور خود را در این مراکز مدیریت کنند تا از ازدحام جلوگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: در هر کدام از شهرستان‌های استان مرکزی یک مرکز و ۶ مرکز تجمیعی در اراک فعالیت دارند و به همین جهت مشکلی در زیرساخت‌ها و تعداد واکسن‌های اشاره شده نیست و بنابراین از مردم انتظار داریم، زمان و تاریخ مراجعه‌ی خود را مدیریت کرده و همکاران بهداشتی ما را نیز کمک نمایند.

او ادامه داد: متاسفانه گروه سنی قبلی (متولدین ۱۳۵۵) استقبال خوبی از دریافت واکسن نداشتند که پیشنهاد می‌کنیم همراه با گروه سنی فعلی به مراکز تجمیعی مراجعه و و اکسن خود را دریافت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: متاسفانه مشاهدات در مورد افراد بستری و مرگ و میر نشان می‌دهد سن ابتلا، بستری و فوت ناشی از کرونا پایین آمده که نشان می‌دهد افرادیکه از زدن واکسن خودداری کرده اند، دچار این بیماری و مشکلات خطرناک‌تر و حتی فوت شده اند.

او از هم استانی‌هایی که شامل دریافت واکسن می‌شوند خواست تا هر چه سریعر، به نزدیک‌ترین مرکز تجمیعی مراجعه و اولویت واکسنی که در دسترس است را تزریق نمایند.

مراکز واکسیناسیون در اراک شامل، مصلی بیت المقدس اراک، سالن شهید ساکی در خیابان دانشگاه، سالن یادگار امام در شهرک رضوی (گردو)، سالن مدیریت بحران در خیابان قائم مقام، مرکز واکسیناسیون شهید سلیمانی (سپاه روح الله) واقع در خیابان امام (ره)، سالن دانشگاه آزاد واقع در خیابان دانشگاه (داخل محوطه دانشگاه قنات ناصری) است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
علت عدم استقبال اطلاع رسانی نکردن درسته . میگن باید توی سامانه ثبت نام کنید و منتظر پیامک باشید ولی سامانه فقط متولدین 50 به پایین رو ثبت می کنه . خیلی از مردم به همین خاطر مراجعه نکردن . ضمنا من فقط اینجا خبرش رو دیدم جای دیگه نشنیدم . بقیه مردم هم به همین نسبت !