فعالیت انتشاراتی‌ها در تابستان سال جاری در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است.

مجید باشعور، مدیرمسئول انتشارات تایماز در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص وضعیت کنونی نشر بیان کرد: تمام حوزه‌های نشر از جمله نشر دانشگاهی در شرایط فعلی فعالیت نمی‌کنند و اگرچه, هرساله شاهد کاهش فعالیت انتشاراتی‌ها در فصل تابستان بودیم اما امسال این روند در مقایسه با سال‌های گذشته, روند کاهشی بیشتری داشته است. به گونه‌ای که می‌توان گفت شرایط صنعت نشر در تابستان امسال به هیچ عنوان خوب نبود.


بیشتربخوانید

وی اظهار کرد: اوضاع بازار مایحتاج اولیه خانواده‌ها درحدی مغشوش و  بهم ریخته است که مردم باید بیشتر به دنبال تهیه مایحتاج اولیه شان باشند و از آن جایی که قیمت این دسته از محوصلات روز به روز تغییر می‌کند  بازار نشر هم از تاثیرات آن بی نصیب نمانده است درحدی که  تورم بسیار بالا باعث شد  بازار نشر در تابستان امسال, در مقایسه با سال‌های گذشته با رکود بیشتری مواجه شود.

مدیر مسئول انتشارات تایماز با اشاره به تغییر دولت اظهار کرد: دولت جدید باید مهار تورم را مدنظر قرار دهد و آن را کنترل کند چون  مخاطبان کتاب با هر میزان حقوق, بیشتر به فکر تهیه مایحتاج اولیه شان هستند و به پس انداز کردن نمی‌رسند و از این رو, نمی توانند کتاب تهیه کنند و یا به فکر مطالعه آن باشند.

باشعور افزود: درصورت بهبود شرایط اقتصادی مردم, درگیری های فکری  آن هاکاهش پیدا می کند و در نتیجه, آن ها می‌توانند برای تهیه کتاب هزینه کنند و زمانی را به مطالعه کتاب اختصاص دهند.


بیشتر بخوانید:

ماجرای «عموزنجیرباف و دزد پشت کوه قاف» را در کتاب جدید کانون بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: مهار تورم ، صنعت نشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار