قرار است امروز (شنبه ) هیئتی از دولت موقت لبنان در سفری رسمی در بالاترین سطح طی ۱۰ سال گذشته به سوریه سفر کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، امروز؛ شنبه، هیئتی از دولت موقت لبنان در سفری رسمی  در بالاترین سطح طی ۱۰ سال گذشته به سوریه سفر می‌کند تا درباره طرح انتقال برق و گاز از مصر و اردن از طریق خاک سوریه بحث کنند.

وزارت اطلاعات سوریه اعلام کرد که فیصل مقداد، وزیر امور خارجه این کشور، روز شنبه در گذرگاه جدید یابوس از هیئت لبنانی متشکل زینه عکر، معاون نخست وزیر، وزیر دفاع و سرپرست وزارت خارجه دولت پیشبرد امور لبنان، غازی وزنی، وزیر دارایی، ریمون غجر، وزیر انرژی و سرلشکر عباس ابراهیم، رئیس کل امنیت عمومی لبنان استقبال خواهد کرد.

این وزارتخانه اعلام کرد که دو طرف در مقر وزارت خارجه سوریه در دمشق دیدار خواهند کرد.

یک منبع در وزارت انرژی لبنان به خبرگزاری فرانسه گفت که سفر شنبه در چارچوب اطمینان از توانایی دولت سوریه برای ادامه پروژه انتقال گاز مصر و برق اردن به لبنان با عبور از سوریه به شمال لبنان انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود توافقی که در سال ۲۰۰۹ امضا شده و شامل انتقال گاز مصر به لبنان از طریق سوریه است، احیا شود.

فروپاشی مالی لبنان که از سال ۲۰۱۹ آغاز شد، ماه گذشته به مرحله بحران شدید رسید، در شرایطی که کمبود سوخت کشور را فلج کرده و مکان‌هایی که خدمات ضروری ارائه می‌دادند، از جمله بیمارستان‌ها را مجبور به تعطیلی یا کاهش فعالیت‌های خود کرد.

لبنان این روز‌ها با فقدان سوخت روبه‌روست و حزب‌الله ماه‌هاست که گزینه خرید سوخت از ایران را در لبنان مطرح کرده است.

در پی بحران سوخت، احتکار آن افزایش یافته و ارتش لبنان برای مبارزه با این پدیده اعلام کرده از پمپ بنزین‌ها بازدید خواهد کرد و هر جایگاهی که احتکار کرده باشد، سوختش را به رایگان میان مردم توزیع خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار