طبق اعلام رسمی سایت بین المللی انجمن فولاد، ایران در رتبه دهم تولید فولاد در جهان قرار گرفت.

 به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از انجمن جهانی فولاد، این نهاد با اشاره به رشد حدود ۱۰ درصدی تولید فولاد ایران در ۷ ماهه نخست امسال میلادی اعلام کرد ایران دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد در این دوره شناخته شده است.
 
این سایت در گزارش خود چنین می نویسد که؛ تولید فولاد خام جهانی برای 64 کشور که  به انجمن جهانی فولاد (worldsteel) در ژوئن 2021 گزارش شده به 167،9 میلیون تن (Mt) رسیده است که 11.6 increase در مقایسه با ژوئن 2020 افزایش یافته است.
 
ایران دهمین فولادساز جهان شد
 
در این گزارش آمده است که آفریقا 1.5 میلیون تن در ژوئن 2021 تولید کرده که 46.9 درصد نسبت به ژوئن 2020 افزایش داشته است. آسیا و اقیانوسیه 122.5 تن تولید کردند که 6.4 درصد افزایش را تجربه کرده است.
 
ایران دهمین فولادساز جهان شد
 
CIS 8.9 میلیون تن تولید کرد که 9.1 درصد افزایش داشت. اتحادیه اروپا (27) 13.2 تن تولید کرد که 34.7 درصد افزایش داشت. اروپا نبر لت تولیدات 4.3 میلیون تن ، 21 درصد بیشتر از خاورمیانه 3.6 میلیون تن تولید کرد که 9.1 درصد افزایش نسبت به سال قبل را نشان می دهد. آمریکای شمالی 10 میلیون تن تولید کرد که 45.2 درصد افزایش داشت. آمریکای جنوبی 3.9 میلیون تن تولید کرد که 51.3 درصد افزایش داشت.
 
64 کشور موجود در این جدول تقریباً 98 total از کل تولید فولاد خام جهان را در سال 2020 به خود اختصاص داده اند. مناطق و کشورهای تحت پوشش جدول:
 
آفریقا: مصر، لیبی، آفریقای جنوبی
آسیا و اقیانوسیه: استرالیا ، چین ، هند ، ژاپن ، نیوزلند ، پاکستان ، کره جنوبی ، تایوان (چین) ، ویتنام
کشورهای مستقل مشترک المنافع: بلاروس ، قزاقستان ، مولداوی ، روسیه ، اوکراین ، ازبکستان
اتحادیه اروپا (27)
اروپا: بوسنی و هرزگوین ، مقدونیه ، نروژ ، صربستان ، ترکیه ، انگلستان
خاورمیانه: ایران ، قطر ، عربستان سعودی ، امارات متحده عربی
آمریکای شمالی: کانادا ، کوبا ، السالوادور ، گواتمالا ، مکزیک ، ایالات متحده
آمریکای جنوبی: آرژانتین ، برزیل ، شیلی ، کلمبیا ، اکوادور ، پاراگوئه ، پرو ، اروگوئه ، ونزوئلا
 
چین ۹۳.۹ میلیون تن در ژوئن ۲۰۲۱ تولید کرد که ۱.۵ درصد نسبت به ژوئن ۲۰۲۰ افزایش داشته است. هند ۹.۴ میلیون تن تولید کرد که ۲۱.۴ درصد افزایش داشت. ژاپن ۸.۱ میلیون تن تولید کرد که ۴۴.۴ درصد افزایش داشت. ایالات متحده ۷.۱ میلیون تن تولید کرد که ۴۴.۴ درصد افزایش داشت.
 
تخمین زده می‌شود که روسیه ۶.۴ میلیون تن تولید کرده است که ۱۱.۴ درصد افزایش یافته است. کره جنوبی ۶ میلیون تن تولید کرد که ۱۷.۳ درصد افزایش داشت. آلمان ۳.۴ میلیون تن تولید کرد که ۳۸.۲ درصد افزایش داشت. ترکیه ۳.۴ میلیون تن تولید کرد که ۱۷.۹ درصد افزایش داشت. برزیل ۳.۱ میلیون تن تولید کرد که ۴۵.۲ درصد افزایش داشت.
 
در نهایت تخمین زده می‌شود که ایران ۲.۵ میلیون تن فولاد  تولید کرده است که ۱.۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است. طبق جدولی که در این سایت منتشر شده است، ایران با افزایش تولید فولاد به رده دهم تولیدکننده فولاد در جهان تبدیل شده است.
ایران دهمین فولادساز جهان شد
 
جدول فوق بر اساس میزان تولید ده کشور برتر تولید کننده فولاد جهان است و مبنای محاسبه آن نیز تولید فولاد از سال گذشته تا کنون است.
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۰۰:۳۰ ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
لطفاً پیگیری شود باوجود شرایط بحران شغلی کرونایی
حال چرا کارخانه فولاد خزر واقع در شهرصنعتی رشت به بهانه های مالی چند روز پیش تعداد زیادی از کارکنان خود را ناگهانی تعدیل نیرو و بیکار کرد ...؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۱۲ شهريور ۱۴۰۰
بنظرم باید کارخانجات فولاد به دلیل مصرف بیش از حد آب تعطیل شوند. چون وقتی فولاد را به دلار به مردم کشور میدهند و سهم مردم از این خشکسالی را عده ای نامرد بالا میکشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۱۲ شهريور ۱۴۰۰
خدا‌لعنتتان‌کند‌چرا‌میلگرد‌وخاموت‌را‌گران‌کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۱۲ شهريور ۱۴۰۰
اینها همش شعار ودروغه اگه ما دهمین تولید کننده جهانیم پس چرا فولادی که همه چیزش از خاک ایران و جزء سرمایه های تک تک مردم ایران هست باید کیلویی بیست هزارتومان میلگردش و کیلویی سی هزارتومان پروفیلش به صورت خام وبه صورت تبدیل شده به خودرو مثلا پراید کیلویی۲۲۸۰۰۰ به خود مردم ایران فروخته بشه البته اگه معتقد هستید که صنعت فولاد ایران مال پدری مسئولان هست و مردم حقی ندارند حرفی نیست...
آخرین اخبار