صادقی فر گفت: در حال حاضر ۲۵۰ بهورز در مناطق روستایی ایلام مشغول خدمات رسانی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،جمیل صادقی فر معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام  گفت: بهورزان سرمایه‌های ارزشمند نظام سلامت هستند که با تلاش و فعالیت شبانه روزی خود نقش مهم و تاثیرگذاری در پیشگیری از بیماری‌ها و صیانت از سلامت مردم دارند.

او اظهار کرد: خدمات بهورزان جامع‌ترین خدمات سلامتی برای ابعاد مختلف نیاز‌های انسان در جهت پیشگیری از بیمار شدن مادران، کودکان و آحاد جامعه روستایی است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام اضافه کرد: در حال حاضر قریب به ۲۵۰ بهورز در مناطق روستایی و بعضاً دور دست استان مشغول ارائه تنوعی از خدمات بهداشتی رایگان و در دسترس در عرصه مراقبت مادران باردار، مراقبت از کودکان، پیشگیری از بیماری‌ها، بهداشت محیط و… هستند.

صادقی فر بیان کرد: شرایط سخت شیوع بیماری کرونا کار بهورزان را سخت‌تر و چند برابر کرده است که این خود نشان دهنده صبوری و دلسوزی این عزیزان در خدمت به مردم روستا و عشایر حتی در شرایط بحران است.

او اعلام کرد: همچنین در حال حاضر تعداد ۹۸ دانشجو و فراگیر بهورزی در حال آموزش هستند که به زودی در خانه‌های بهداشت استان که با کمبود نیرو مواجه هستند، مشغول به کار می‌شوند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.