افشین دلشاد گفت:۳۲و هفت دهم درصد افراد بالای ۱۸سال واکسن را دریافت کرده اند و از میانگین کشوری، دو درصد بالاتر هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، افشین دلشاد معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۲۵۶هزار و ۷۴۵دوز واکسن وارد استان شده و تا دیروز ۲۵۵هزار و ۸۴۵دوز آن، توزیع شده است.

دلشاد افزود: برای شهریور و مهرماه ۳۰میلیون دوز واکسن وارد کشور خواهد شد و هفته ای، یک میلیون واکسن برکت توزیع خواهد شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی عنوان کرد: ۳۲و هفت دهم درصد افراد بالای ۱۸سال واکسن را دریافت کرده اند و از میانگین کشوری، دو درصد بالاتر هستیم.

(۲۹و پنج دهم درصد جمعیت روستایی و ۳۵ درصد جمعیت شهری استان واکسن را دریافت کردند)

دلشاد با اشاره به دریافت واکسن و تعهد برای تزریق به سه گروه گفت: ابتدا کسانی که دوز اول را دریافت کردند، دسته دوم افرادی که پیامک دریافت کرده اند و گروه سوم، مشاغل هستند.

سرهنگ حاتمی جانشین فرمانده سپاه جوادالائمه استان در امور اقشار هم از ایجاد سامانه ناصر در دو بخش حمایتی و درمانی از شنبه هفته پیش رو خبر داد و گفت: افراد مبتلا به کرونا در صورت نیازمند بودن در زمینه درمان و معیشت، می‌توانند از حمایت سپاه برخوردار شوند.

سرهنگ حاتمی افزود: ۱۹ تیم درمان در منزل برای تزریق و تحویل دارو و ۴۲۰ تیم حمایتی برای خرید مایحتاج فرد بیمار با هزینه خود بیمار و در صورت نیازمندبودن با بسته‌های معیشتی فعالیت خواهند کرد.

هاشمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هم گفت: استفاده موادمخدر همچون تریاک، شیره و هروئین، درد بیماران را تسکین و به ظاهر مداوا می‌کند در حالیکه بیماری از داخل بیشتر می‌شود.

هاشمی افزود: دارو و سرم در استان به انداره نیاز موجود است و روز گذشته ۲۵هزار سرم توزیع شد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.