با حضور سید محمد موسوی، گاوداری گوشتی هزار راسی روستای تاج آباد و بزرگ ترین گلخانه مدرن تولید نهال مرکبات استاندارد کشور در جیرفت افتتاح شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، صبح امروز یازدهم شهریورماه سید محمد موسوی، معاون وزیر جهادکشاورزی و رییس سازمان تعاون روستایی کشور با همراهی استاندار کرمان، نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی و برخی از مسئولان شهرستانی به منظور افتتاح و بازدید از تعدادی پروژه‌های بخش کشاورزی به شهرستان جیرفت سفر کرد.

افتتاح گاوداری ۱۰۰۰ راسی در جیرفت 

 در این سفر سید محمد موسوی، معاون وزیر جهاد کشاورزی ابتدا گاوداری گوشتی هزار راسی با سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد تومانی در روستای تاج آباد شهرستان جیرفت را افتتاح کرد.

سعید برخوری، رییس جهادکشاورزی جنوب استان کرمان در حاشیه آیین افتتاح این گاوداری گفت: این طرح جزو طرح‌های جهش تولید بوده که از تسهیلات ویژه این بخش استفاده کرده است.

او  تصریح کرد: طرح واحد پرواربندی هزار راسی گوساله شهرستان جیرفت برای ۱۲ نفر به طور مستقیم اشتغال زایی کرده است و سالانه ۳۰۰ تن گوشت قرمز تولید می‌کند.

برخوری تعداد گاوداری‌های جنوب استان کرمان را ۵۰۰ مورد  عنوان کرد و بر ضرورت صنعتی شدن آن‌ها تاکید کرد و گفت: از طرح‌های گاوداری صنعتی حمایت می‌کنیم.

او همچنین از افتتاح و کلنگ‌زنی ۲ واحد مرغداری در هفته دولت در این منطقه خبر داد.

بهره برداری از بزرگ ترین گلخانه مدرن تولید نهال مرکبات کشور

معاون وزیر جهاد کشاورزی پس از بازدید از باغات مرکبات مجموعه کشت و صنعت جیرفت، گلخانه مدرن تولید نهال استاندارد و سالم مرکبات با تولید سالانه ۷۰ هزار  نهال  را افتتاح کرد. 

سید عبدالرضا موسوی، مدیرعامل کشت و صنعت جیرفت در حاشیه این آئین جلوگیری از تولید نهال غیراستاندارد در منطقه را خواستار شد و گفت: توسعه کشت گلخانه‌ای و اشتغال پایدار در دستور کار این مجموعه است.

 سعید برخوری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان نیز در این مراسم گفت: طرح گلخانه مدرن تولید نهال با اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان امروز در شرکت کشت و صنعت جیرفت به بهره برداری رسید.

او با اشاره به وسعت کشت و صنعت جیرفت افزود: مساحت کشت و صنعت جیرفت ۱۱ هزار هکتار است و این گلخانه مدرن، ظرفیت تولید ۷۰ هزار نهال استاندارد در سال را دارد.

برخوری تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح، برای ۱۷ نفر اشتغال زایی شده است.

انتهای پیام / م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار