حجم کالا‌های متروکه در بندر امیرآباد در چهار ماهه گذشته امسال ۲۶۰ درصد کاهش داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،محمدعلی اصل سعیدی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت:مسئولان این بندر در راستای اجرای سیاست سازمان بنادر و دریانوردی جهت افزایش حمل یکسره و کاهش دپوی کالا، نشست‌های متعددی را در هفته‌های اخیر با مسئولین امر از جمله دادستان‌های استان و شهرستان بهشهر، برگزار کردند که این تلاش‌ها، کاهش ۲۶۰ درصدی کالا‌های متروکه را در چهار ماهه گذشته در پی داشت.

او افزود: حجم این کالا‌ها که اغلب کالا‌های اساسی بوده از ۱۲۲ هزار تن به ۴۷ هزار تن کاهش پیدا کرد.

سعیدی پور تعامل سازنده دستگاه‌های ذیربط استان با بندرامیرآباد، حمایت‌ها و پیگیری‌های استاندار مازندران، بخشنامه دولت جهت خروج ۹۰ درصدی کالا، تأمین ناوگان حمل و نقل در موعد مقرر و تسریع در فرآیند صدور مجوز‌های خروج کالا را از عوامل مهم در کاهش چشمگیر کالا‌های متروکه در بندر امیرآباد عنوان کرد.

او به اهمیت چرخش تولید به واسطه خروج سریع کالا‌ها از بنادر اشاره کرد و گفت: بندر امیرآباد به نوبه خود، با دارا بودن زیر ساخت‌های متناسب با حجم مراودات تجاری، نقش بسزایی را در فرآیند تعیین تکلیف و خروج کالا‌های متروکه ایفا می‌کند.

سعیدی پور در پایان ابراز امیدواری کرد با تدوام موضوع ترخیص کالا‌های متروکه در صدر فعالیت‌ها و دستورات مسئولان جهت تامین مواد اولیه تولید و رفع نیاز‌های مصرف کنندگان، دیگر شاهد ماندگاری کالا در بنادر نباشیم.

به کالا‌هایی که ظرف مهلت قانونی ۳ ماه از گمرک ترخیص و خارج نشوند و یا صاحبان کالا برای انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا‌ها مراجعه نکنند، کالا‌های متروکه گفته می‌شود.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار