سخنگوی وزارت خارجه فرانسه ضمن تاکید بر تشکیل دولت انتقالی در افغانستان گفت: محوریت خواسته‌های پاریس احترام به حقوق بشرو حمایت ازهمه افرادی است که حق دارند با دریافت پناهندگی تحت حمایت باشند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبگاه وزارت خارجه فرانسه، سخنگوی این نهاد نشست خبری خود به توضیحاتی درباره آخرین تحولات افغانستان پرداخت و تاکید کرد: در این کشور باید دولت انتقالی تشکیل شود.

وی افزود: در حال حاضر فرانسه در حال همکاری با شرکای خود بمنظور ایجاد گسترده‌ترین اجماع بین المللی ممکن در زمینه تحولات افغانستان است.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در ادامه به واکنش این کشور نسبت به تحولات افغانستان و همچنین شروط طالبان برای به رسمیت شناخته شدن این گروه گفت: فرانسه در این راستا موضع کاملا روشنی دارد و همانطور که امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه بر آن تاکید دارد، پاریس با وضع شرایطی در انتظار اقدامات طالبان است و به کلمات و صحبت‌ها توجهی نمی‌کند.

وی ادامه داد: محوریت خواسته‌های پاریس در واقع احترام به حقوق بشرو حمایت ازهمه افرادی است که حق دارند با دریافت پناهندگی تحت حمایت باشند.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه افزود: آزادی خروج از افغانستان برای همه افرادی که تمایل دارند، احترام به حقوق بشر و به ویژه احترام به کرامت بانوان افغانستانی و کنار گذاشتن تروریسم، دسترسی رایگان به کمک‌های بشردوستانه و ایجاد دولت انتقالی از طریق مذاکرات جاری در دوحه نیز محور‌های دیگر خواسته فرانسه است.

وی با اشاره به موضوع نشست مجازی وزرای خارجه کشور‌های جی-۷ نیز اظهار کرد: هدف مشترک ما تضمین تداوم خروج بشردوستانه همه افرادی که قصد خروج از افغانستان را دارند.

بامداد روز سه شنبه اخباری مبنی بر خروج آخرین هواپیمای آمریکایی از فرودگاه کابل منتشر شد که مهری بر پایان اشغالگری آمریکا در افغانستان بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: طالبان ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار