بر اساس اعلام کمیته برگزاری بازی‌های المپیک توکیو صد‌ها جعبه اقلام پزشکی مقابله با کرونا بدون این که در این رقابت‌ها استفاده شوند، دور ریخته شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،کمیته برگزاری بازی‌های المپیک توکیو امروز (سه شنبه) اعلام کرد که صد‌ها جعبه پر از کالا‌های پزشکی ضد کرونا مربوط به این بازی ها شامل دستکش، روپوش (گان) و ماسک به ارزش ۵ میلیون ین (۴۵۰۰۰ دلار)، بدون این که مورد استفاده قرار بگیرند، دور ریخته شده اند.

این کمیته بابت چنین سوء مدیریتی عذرخواهی کرد، زیرا اقلام ارائه شده به دفاتر پزشکی ۹ ورزشگاه و محل برگزاری مسابقات، می‌توانست به مراکزی در توکیو و دیگر مناطق ژاپن که با رشد فزاینده کووید ۱۹ مبارزه می‌کنند، منتقل شود.

به گفته مقامات این کمیته، این تجهیزات پزشکی تا حدودی به این دلیل بدون استفاده باقی مانده اند که بازی‌ها بدون تماشاگر برگزار می‌شد.

مقامات گفتند که افراد دست اندر کار این وسایل را دور انداخته اند، زیرا نمی‌توانستند مکانی برای نگهداری آن‌ها پیدا کنند. آن‌ها گفتند که روز یکشنبه در جریان تمیز کردن و بستن چهار ورزشگاه در توکیو و پنج ورزشگاه دیگر در استان‌های هوکایدو، فوکوشیما، سایتاما، چیبا و کاناگاوا متوجه این دور ریزی شده اند.

از ۵۲۲۰۰ گان خریداری شده، حدود ۳۴۰۰ عدد دور انداخته شده است. به گفته مقامات، این ورزشگاه‌ها ۵۶۰۰ جعبه ماسک داشتند و در هر کدام ۵۰ عدد ماسک بود که ۶۶۰ جعبه دور ریخته شده است. این ورزشگاه‌ها همچنین ۵۲۰۰ بطری مواد ضد عفونی کننده دست هم داشتند که از این تعداد ۳۸۰ مورد دور ریخته شده است.

یکی از مسئولان با اعتراف به این مسئله به دلیل سوء مدیریت کمیته برگزاری بازی‌ها رخ داده است، گفت: "ما به ورزشگاه‌ها آموزش ندادیم که چه کاری باید انجام دهند. "

آن‌ها گفتند که این کمیته تجهیزات پزشکی بلا استفاده را در برخی از ورزشگاه‌های دیگر به صورت رایگان در اختیار مراکز درمان بیماران مبتلا به کووید -۱۹ قرار داد و افزودند که پس از پایان بازی‌های ۱۳ روزه پارالمپیک توکیو، از تکرار چنین اشتباهاتی جلوگیری خواهند کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.